Wednesday 13 March 2013

ခ်စ္၍သာ အခြင့္ေပးခဲ့သည္


သူ႕မ်က္ႏွာကို ေငးၾကည့္ေနသည့္ ကၽြန္မကို သူမျမင္ႏိုင္မွန္း သိပါလွ်က္ ကၽြန္မ ရွက္ရြံ႕စြာ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္မိသည္။ သူကေတာ့ တိတ္ဆိတ္စြာျဖင့္ တစ္ေနရာဆီသို႕ ေငးၾကည့္လွ်က္ရွိဆဲ။ ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာမႈမရွိေသာ သူ၏ မ်က္ႏွာသည္ ယံုၾကည္ဖို႕ရာေကာင္းသည့္ခန္႕ညားေသာ သြင္ျပင္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ သူ၏ႏႈတ္ခမ္းမွ ျပံဳးတံု႕မျပံဳးတံု႕ဟန္က အရာရာကို သိနားလည္ထားသည့္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိသည့္ဟန္မ်ိဳး။ သူၾကည့္ေနသည့္ ေနရာဝယ္ ရွိေနသူသည္ ကၽြန္မမဟုတ္ခဲ့ျခင္းက ကၽြန္မ၏ကံပဲ ျဖစ္မည္ထင့္။
ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မ ဟုတ္ခဲ့သလား။
အေယာင္ေယာင္အမွားမွားႏွင့္ ေခါင္းခါယမ္းလိုက္မိသည္။
သူရွာေတြ႕ခဲ့သူသည္ ကၽြန္မ၏ ပံုရိပ္ေယာင္ျဖစ္သည္။ သူက ကၽြန္မ၏ ပံုရိပ္ေယာင္ကို လက္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္မ၏ ပံုရိပ္အစစ္အမွန္ကို လက္ခံဖို႕ ေၾကာက္ရြံ႕ခဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမဟုတ္။ ေရွာင္ၾကဥ္လိုျခင္းျဖစ္မည္။ ပံုရိပ္ေယာင္သည္ သူ႕ကို လိုအပ္ေနေသာ၊ သူ႕ၾကင္နာမႈတို႕အား ေတာင့္တေနေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး ပံုရိပ္စစ္ကေတာ့ ………………………….။

ကိုင္ထားေသာ ဓါတ္ပံုေလးအား စားပြဲေပၚဝယ္ ေမွာက္ထားလိုက္မိရင္း အေတြးတို႕က အတိတ္တစ္ခုဆီ ……………………။


(၁)
ေၾကာ္ေနေသာ အေၾကာ္က မျပီးေသး။ အနံ႕က ေမႊးပ်ံ႕ေနသည္မို႕ ဆာေနသည့္ ဗိုက္ကို မရိုးမရြျဖစ္ေစသည္။ ထိုအေၾကာ္သည္ အေဒၚၾကီးကေတာ့ ကၽြန္မကို အားနာသလိုဟန္ႏွင့္ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ၾကည့္ကာ “ခဏေလးပဲ ေစာင့္ပါေနာ္ တူမ” ဟု ေျပာရင္း..။ ကၽြန္မကလည္း နားလည္ပါတယ္ ဆိုသည့္ အျပံဳးေလးျပန္ျပံဳးျပရင္း ကိုယ့္ဗိုက္ကို လက္ကေလးႏွင့္ ပြတ္ပြတ္ေနရသည္မွာလည္း ခဏခဏ။
ထိုစဥ္မွာပင္ စားပြဲေပၚသို႕ေရာက္လာေသာ ေပါင္မုန္႕တစ္ထုပ္ေၾကာင့္ မ်က္လံုးျပဴးသြားရသည္။ ေပါင္မုန္႕၏ ေနာက္သို႕ အၾကည့္ေရာက္လိုက္မိေတာ့ လူတစ္ေယာက္။ တိတိပပဆိုရေသာ္ ကၽြန္မထက္ အသက္အနည္းငယ္ ၾကီးဟန္တူမည့္ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ရပ္ေနသည္။
“ယူေလ မင္းဗိုက္ဆာေနတာကိုထမသြားေသးပဲ အေၾကာ္ကို ေစာင့္ေနတာမဟုတ္လား ကိုယ္လည္း မင္းဆီက အေၾကာ္ကို စားမွာဆိုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ အဆာေျပေအာင္ ဒီေပါင္မုန္႕အရင္စားထားလိုက္ေလ”
စကားေရာေဖာေရာလာလုပ္သည္ဟု ဆိုရေအာင္ကလည္း သူ႕ရုပ္သြင္ႏွင့္ သ႑ာန္က လူၾကီးလူေကာင္းဆန္လြန္းလွသည္။ ကၽြန္မကို ၾကည့္ရင္း ေျပာေနသည့္ပံုကိုယ္က ကေလးတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္စႏိုးႏွင့္ အလိုလိုက္ေနသည့္လူၾကီးတစ္ေယာက္၏ ဟန္မ်ိဳး။
ႏႈတ္ခမ္းတစ္ခ်က္ စူလိုက္ရင္းေခါင္းခါယမ္းျပလိုက္မိသည့္ ကၽြန္မ၏ဟန္သည္ကေလးမ်ားဆန္သြားေလသလား ဟု အေလာတၾကီးေတြးလိုက္ရင္း ထိုအျပဳအမႈအတြက္ ရွက္ရြံ႕စြာ အေၾကာ္သည္အေဒၚၾကီးကိုသာ မဲၾကည့္ေနမိေတာ့သည္။
“ေရာ္ ကေလးရဲ႕ ယူပါဆိုု”
ေရာ္..တဆင့္တက္လာျပန္ျပီ ဟု ေတြးရင္းသူ႕ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႕ဟန္က ညီမငယ္တစ္ေယာက္ကို အလိုလိုက္အၾကိဳက္ေဆာင္ေနသည့္ အစ္ကိုၾကီးတစ္ေယာက္ပမာ ျပံဳးေနသည္။
“ကေလး လို႕ မေခၚပါနဲ႕”
ကၽြန္မ၏ ခပ္ဆတ္ဆတ္မာသြားေသာ စကားသံကို သူကေတာ့ ဂရုေတာင္ မထားေလဟန္။ ထိုသူ႕ေဘးနားမွ အလွ်င္အျမန္ထြက္ခြါခ်င္စိတ္ႏွင့္ ခ်ိန္းထားသည့္ မမနီကလည္း မလာေသးဟု စိတ္ညစ္စြာ ေတြးလိုက္မိ၏။ မမနီ ဆိုသည္မွာ ကၽြန္မႏွင့္ တူတူ အေဝးသင္တက္ေနသည့္ ေက်ာင္းမွ သူငယ္ခ်င္းပင္။ သူက ကၽြန္မထက္ အသက္ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕ ပိုၾကီးေလသည္။ ဒီေန႕ အျပင္က်ဴရွင္ တူတူသြားအပ္ၾကစို႕ဟု ခ်ိန္းထားျခင္းပင္။ ေနရာကို ကၽြန္မလည္း သိသည္။ မမနီလည္း သိသည္။ ကၽြန္မကို ေမ့ျပီး သူ႕ဘာသာ သြားအပ္ျခင္းေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ။ နာရီကို ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ တစ္နာရီခြဲေခ်ျပီ။
မ်က္စိေရွ႕ေရာက္လာေသာ အေၾကာ္ပန္းကန္ကို အားရဝမ္းသာစြာ ၾကည့္လိုက္မိရင္းထိုလူၾကီးအား မ်က္ေစာင္းထိုးမိလိုက္ေသးသည္။
“ေဟာ္ေတာ္ ကိုကိုက ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ဒီေရာက္ေနတာတုန္း နီက နီ႕က႕ို လာၾကိဳမယ္ထင္ေနတာ”
ရုတ္ျခည္းၾကားလိုက္ရေသာ အသံေၾကာင့္ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ အစိမ္းေရာင္ဝမ္းဆက္ေလးႏွင့္ မမနီကို ျမင္လိုက္ရသည္။
“ေဝ နဲ႕ ခ်ိန္းထားတာ ေနာက္က်ေနပါျပီ ဆုိျပီး ကိုကို႕ကို မေစာင့္ပဲ ထြက္လာလိုက္တာ မွန္သြားတာေပါ့.. ကိုကို လူဆိုးပဲ”
မမနီ ေျပာသမွ်ကို ထိုကိုကို ဆိုသူက ရယ္က်ဲက်ဲႏွင့္
“ဒီမွာေလ နီ႕သူငယ္ခ်င္းကို တစ္ေယာက္တည္းေတြ႕လိုက္ရလို႕.. နီပဲ ေျပာထားတယ္မဟုတ္လား သူနဲ႕သြားမယ္ဆိုတာ ဒါနဲ႕ ကိုကိုလည္းနီ႕ဆီမလာေတာ့ပဲ သူနဲ႕ ေရာထိုင္ေစာင့္ေနတာ”
ထိုစကားေၾကာင့္ ကၽြန္မမ်က္ေစာင္းက သူ႕ထံသို႕ ဒိုင္းခနဲေရာက္၇ွိကာ
“ဒါဆိုလည္း ေျပာပါ့လား မမနီရဲ႕ အစ္ကိုလို႕”
“ေၾသာ္ ကိုယ္က ကေလးကို စခ်င္ေသးတာကိုး”
သူက ထိုသို႕ ေျပာကာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးယိမ္းထိုးေနေအာင္ ရယ္ေနေတာ့သည္။
“ေဝ့ကို မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္ ဒါက နီ႕ရဲ႕ အစ္ကိုအရင္း. ေက်ာ္လင္းေအာင္. တဲ့”
“ဟုတ္ကဲ့” ဟု ေခါင္းျငိတ္ျပမိေသာ္လည္း အၾကည့္မ်ားႏွင့္ လက္တို႕က အေၾကာ္ပန္းကန္ဆီမွာ။ ဗိုက္က ဆာလွျပီမဟုတ္လား။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

ေလွ်ာက္လာသည့္ လမ္းမထက္ဝယ္ မၾကီးမေသးခဲလံုးေလးတစ္လံုးက စိတ္တို႕ မရိုးမရြျဖစ္ေအာင္ ျပဳစားေနသည္။ ခဲလံုးေလးရွိရာေနရာသို႕ သြားကာ ေျခကို အားယူ၍ အေရွ႕သို႕ အားပါးတရ ကန္ပစ္အျပီးမွာေတာ့ စိတ္တို႕ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ရယ္ပစ္လိုက္မိ၏။
“ကေလးမဟုတ္ သူငယ္မဟုတ္ ခဲလံုးကို ကန္ရလား ကေလးရဲ႕..ကိုယ့္အသက္ကိုယ္လည္း စဥ္းစားဦးေနာ္”
အသံၾကားလိုက္ရံုႏွင့္ ဟိုလူၾကီးဟု တန္းခနဲ မွတ္မိလိုက္သည့္ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ စိတ္ဆိုးလြန္းလွစြာ ႏႈတ္ခမ္းစူလိုက္မိသည္။
“အာ ကိုယ္က ခင္လို႕စတာပါ ကေလးရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းက ေရွ႕ကို တစ္ေတာင္ေလာက္ထြက္မေနစမ္းပါနဲ႕.. ဟားဟား”
“ဟိုတစ္ေန႕ကလည္း ကၽြန္မနာမည္ ေျပာျပီးသား ကၽြန္မ နာမည္ ကေလးမဟုတ္ဘူး ကၽြန္မ နာမည္ ဆုေဝဦးရွင့္ ဆုေဝဦး”
ေရာ္ ခက္ေခ်ျပီ။ ဒီလူၾကီးႏွင့္ ေတြ႕တိုင္း ကၽြန္မသည္ ကေလးဆန္ဆန္ အမူအယာေတြမ်ား လုပ္မိေနေလသလား။ ခုလို လက္ကို ခါးေထာက္ေျပာေနသည့္ ပံုကို ကၽြန္မအသိုင္းအဝိုင္းက ျမင္လွ်င္ျဖင့္ ဒီမိန္းကေလးသည္ ဆုေဝဦးဟု ယံုမည့္အသြင္သ႑ာန္မရွိျပီ။ ကိုယ့္အမူအယာကိုယ္ သတိျပဳလိုက္မိရင္း လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေဘးသို႕ ဖ်တ္ခနဲ ျပန္ခ်လိုက္မိ၏။
“ဟုတ္ပါျပီ ဆုေဝဦး ေနာ္ ဒါက အိမ္ကိုျပန္မလို႕လား ဘယ္ကို သေဝထိုးဦးမွာလဲ”
“အိမ္ကို ျပန္မွာ ခင္ဗ်ားၾကီးကေကာ ဘယ္သြားမလို႕ လဲ”
ကိုယ့္ထက္ အသက္ေတာ္ေတာ္ၾကီးမွန္းသိေသာ္လည္း ကိုေက်ာ္လင္းေအာင္ လို႕လည္းမေခၚခ်င္၊ မမနီေခၚသလို ကိုကို လို႕လည္း မေခၚခ်င္ႏွင့္ ခင္ဗ်ားၾကီး ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းအား ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပင္ ထင္မွတ္မထားမိပါပဲ ႏႈတ္ခမ္းထက္မွ ေၾကြက်သြား၏။ ထိုအသံုးအႏႈန္းကို သတိထားလိုက္မိခ်ိန္မွာပင္ ကၽြန္မ အနည္းငယ္ ရွက္ရြံ႕သြားမိသည္။
“ခင္ဗ်ားေလးက ဘယ္ကို ျပန္မွာတုန္း”
“ေတာင္ဒဂံု..”
ပါးစပ္က လႊတ္ခနဲ ထြက္သြားမိျပီးမွ သူ႕ကို ဘုၾကည့္ ၾကည့္လိုက္မိေတာ့
“ကိုယ္လည္း ေတာင္ဒဂံု ပဲေလ”
အဲ့ဒီေန႕က အိမ္အျပန္ကားစီးေဖၚတစ္ေယာက္ရွိခဲ့၍ အျခားေန႕မ်ားကေလာက္ အထီးမက်န္ခဲ့သည္ကိုေတာ့ ဝန္ခံရေပမည္။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

“POEM ဆိုတဲ့ တံဆိပ္နဲ႕ အိက်ၤ ီ ေတြ၊ ေဘာင္းဘီရွည္ေတြ ထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီမွာ ကိုကိုက ဒီဇိုင္းနာလုပ္တာေလ  လစာက ႏွစ္သိန္းခြဲ ဆိုလားပဲ ရတယ္တဲ့ ေတာ္ေတာ္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ brand ပါပဲ”
မမနီ၏ စကားသံက ကၽြန္မနားထဲသို႕ နားမေထာင္ခ်င္လည္း ဝင္လာေနသည္။ နားေထာင္ခ်င္လည္း ဝင္လာေနသည္။ ဘာကို ရည္ရြယ္၍ ေျပာေနသည္မွန္းကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္လာသလိုလိုရွိ၏။ ဒီအစ္မၾကီး သူ႕အစ္ကိုႏွင့္ ကၽြန္မကို ေအာင္သြယ္ေပးေနျပီထင့္။ မမနီကို ကၽြန္မျပံဳးၾကည့္လိုက္မိရင္း
“မမနီ ေဝ့ကို အဲ့ဒါေတြ ေျပာစရာအေၾကာင္းရွိလို႕လား ဟင္”
မမနီက ကၽြန္မ၏ျပံဳးစစမ်က္ႏွာကို ၾကည့္၍
“အေၾကာင္းရွိလို႕ ေျပာတာေပါ့ ေဝရဲ႕.. က်ဳပ္ကိုကိုက ရွင့္ကို စိတ္ဝင္စားေနလို႕ ရွင္သိေအာင္ေျပာျပေနရတာ ေဝနဲ႕ အေၾကာ္ဆုိင္မွာ မေတြ႕ခင္ကတည္းက ေဝနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပးဖို႕ေျပာေနတာ”
“မမနီရယ္ ေဝ့ကို အဲ့လိုေတြ လိုက္မစစမ္းပါနဲ႕ ေဝ့မွာက ေဝ့ကိစၥေတြနဲ႕ ရႈပ္ေနတာ ..အလုပ္နဲ႕ ပညာေရးကိုပဲ စိတ္ဝင္စားခ်င္တယ္..ေနာ္မမနီ”
“ေကာင္းပါျပီရွင္ က်ဳပ္ကေတာ့ မေျပာေတာ့ဘူး ဒါေပမယ့္ ကိုိကုိက ရွင့္ကိုခ်ဥ္းကပ္လာရင္ေတာ့က်ဳပ္နဲ႕ မဆိုင္ဘူးေနာ္ ျငင္းဖို႕မျငင္းဖို႕က ရွင့္သေဘာျဖစ္သြားျပီ”
“အင္း” ဟု ခပ္ေလးေလး ေခါင္းျငိတ္ျပမိစဥ္ ထိုသူ၏ မ်က္ႏွာကို ေျပးျမင္ေယာင္မိကာ ရွက္ေသြးျဖာသြားမိသည္မွာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ မေတြးလိုက္မိပါ။

(၂)
ဇစ္ကို ဖြင့္လိုက္သည့္ ခဏတြင္ပင္ သြားျပီဟု သိလိုက္ရသည္။ ပိုက္ဆံအိတ္ မရွိေတာ့။ ၅၀၀၀ ေပးဝယ္ရေသာ ဟမ္းဘက္အိတ္ေလး၏ ေဘးဘက္တြင္မူ ဓါးႏွင့္ ခြဲထားသည့္ အရာ။
ရွင္းစရာေဘလ္ကို ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ ၃၁၅၀၀ ေတာင္ရွင္းရမည္ျဖစ္၏။ ဒီေန႕မွ ဘက္စ္ကားစီးမိေလျခင္းဟု ေတြးမိရင္း ကူညီႏုိင္မည့္သူကို အလွ်င္အျမန္စဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ဘယ္သူမ်ား ကၽြန္မကို ဆိုင္တိုင္လာေရာက္ပိုက္ဆံေခ်းေပးႏိုင္မလဲ ဟု..။ ေတာ္ေသးသည္က ပိုက္ဆံအိတ္ထဲဝယ္ ငါးေသာင္းသာ ထည့္ထားျခင္းပင္။ အခါတိုင္းလိုသာဆိုလွ်င္ျဖင့္ အနည္းဆံုး တစ္သိန္းေတာ့ ပါမည္ပင္။
ဒီေန႕ေတာ့ အသံုးနည္းပါသည္ဟုေတြးရင္း ငါးေသာင္းသာ ထည့္ထားခဲ့မိသည္မွာ ကံေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္ဟုသာ ေတြးရေပေတာ့မည္။ စဥ္းစားစမ္း၊ ဘယ္သူ႕အကူအညီေတာင္းရမလဲ ဟုေတြးရင္း ကၽြန္မ ေခါင္းကုတ္ေနမိသည္။
အလုပ္လုပ္ေနက် ပြဲစားမ်ားကို ေခၚလို႕ကေတာ့ ရမည္မထင္။ သူတို႕က သူတို႕သာေငြရမည့္အလုပ္မ်ိဳးဆိုလွ်င္ ေငါက္ခနဲ ထလာႏို္ငေသာ္လည္း ယခုလို ကူညီရမည့္ကိစၥဆိုလွ်င္ျဖင့္ ေခါင္းေရွာင္ခ်င္တတ္ၾကသည္။ သို႕ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းမွသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို စဥ္းစားၾကည့္မိျပန္သည္။ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေပါင္းမိသည့္ သူငယ္ခ်င္းဆို၍ မမနီ တစ္ေယာက္သာ ရွိေသးသည္။ သူကလည္း ေက်ာင္းသူသာျဖစ္၍ ေငြေခ်းဖို႕ေတာ့ လြယ္မည္မထင္။
လွည့္ပတ္စဥ္းစားေနရင္း လက္မွ လက္စြပ္ေလးကိုေတြ႕ေတာ့မွ ကၽြန္မ ျပံဳးမိေတာ့သည္။ ေခါင္းမီးေတာက္ေနရသည့္ ဘဝမွ လြတ္ျပီမဟုတ္လား။ ဒီလက္စြပ္ေလးကို ေခတၱထားခဲ့ကာ နက္ျဖန္မွ ေငြႏွင့္လာေရြးပါေတာ့မည္။
“ဟိုေလ ပိုက္ဆံအိတ္အခိုးခံရလို႕.. ဒီလက္စြပ္ေလး ခဏထားခဲ့လို႕ရလား”
ကၽြန္မ၏ ေျပာစကားကို မ်က္လံုးလွန္ၾကည့္လိုက္ေသာ ေကာင္တာမွ ဝန္ထမ္း၏ မ်က္လံုးထဲဝယ္ သကၤာမကင္းျဖစ္မႈတို႕အား ေတြ႕လိုက္ေတာ့ ကၽြန္မ ရုတ္တရက္ စိတ္အိုက္သြားမိသည္။ ကိုယ္က မွန္ကန္ေသာ္လည္း သူ႕မ်က္ဝန္းထဲ၌ ကၽြန္မကို ယံုၾကည္ဟန္မတူ။ ထိုစဥ္
“ဟာ ကေလး ဝမ္းသာလိုက္တာကြာ”
အနားမွအသံေၾကာင့္ လွည့္ၾကည့္လိုက္မိေတာ့ ဟိုလူၾကီး ကိုေက်ာ္လင္းေအာင္။
……………..
…………………..
မထင္မွတ္သည့္ ပိုက္ဆံျပႆနာေၾကာင့္ ကၽြန္မ သူႏွင့္ ပိုမိုရင္းႏွီးသြားမိသည္။ ဟုတ္၏။ ထို႕ျပင္ ကၽြန္မကို အလိုလိုက္တတ္ေသာ သူ႕အေပၚ ခင္တြယ္သြားသည္ဟု ဆိုလွ်င္ပိုမွန္မည္ထင္၏။ အိမ္တြင္ လူၾကီးဆန္စြာ ဆံုးျဖတ္ရတတ္ေသာ ကၽြန္မသည္ သူႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ ကေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္သို႕ ခ်က္ျခင္းေရာက္ရွိသြားသလိုထင္ရ၏။ အရာရာကို နားလည္သိတတ္ေပးခဲ့ရသည့္ ကၽြန္မသည္ သူႏွင့့္ေတြ႕သည့္အခါ အရာရာကို အလိုလိုက္ခံရျခင္းအေပၚ ၾကည္ႏူးသာယာလာသည္။
ထို႕ျပင္ သူ၏ ကၽြန္မအေပၚ ထားရွိခဲ့ေသာ အခ်စ္ကို တစထက္တစ ယံုၾကည္လာသည္ကို တား၍ မရေတာ့။ ကၽြန္မ သူ႕ကို ခ်စ္မိသြားေလျပီ။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။

“ကေလး …..ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္သြားျပီဆိုေတာ့ အေခၚအေဝၚေျပာင္းေတာ့ေနာ္ နီေခၚသလို ကိုကို ေခၚရင္ေခၚ ဒါမွမဟုတ္ ကိုကိုေက်ာ္ လို႕ေခၚေနာ္ ေခၚမယ္မဟုတ္လား”
သူ႕စကားေၾကာင့္ ကၽြန္မ မ်က္လံုးျပဴးသြားမိ၏။ ၾကည့္ပါဦးေလ အေခၚအေဝၚေတြက။ လွ်ာလိပ္စရာၾကီးေတြ။ ထို႕ျပင္ တစ္ခါဖူးမွ် ထိုနာမ္စားမ်ိဳး မသံုးဖူးခဲ့။ ကႏြဲ႕ကလ်ႏိုင္လြန္းသည္ဟု ထင္မိစရာ နာမ္စားမ်ိဳးဟု ႏွာေခါင္းရံႈ႕မိရင္း မည္သို႕ေခၚရင္ေကာင္းမလဲဟု အလွ်င္အျမန္စဥ္းစားလိုက္မိသည္။
“ေကက်ဳဘ္ လို႕ ပဲ ေခၚခ်င္တယ္ ရတယ္ဟုတ္”
သူ႕မ်က္ႏွာကအေတြးတို႕ျဖင့္ အနည္းငယ္တိတ္ဆိတ္သြားသလိုထင္ရ၏။
“သိပၸံသမားကေတာ့ကြာ ေက သံုးခုေတြ႕တာနဲ႕ ပါဝါတင္လိုက္ေတာ့ပါပဲ ရပါတယ္ ရပါတယ္ ေကက်ဳဘ္ ခ်စ္စရာေလး နာမည္က”
တိတ္ဆိတ္ျခင္းကို ေဖါက္ထြက္လာေသာ သူ႕အသံေၾကာင့္ သူစိတ္မဆိုးဘူး ဆိုသည့္အသိျဖင့္ ကၽြန္မ စိတ္ခ်မ္းသာသြားမိ၏။
ႏွလံုးသားထက္တြင္လညး္ ေကက်ဳဘ္၊ေကက်ဳဘ္ ဟု ၾကက္တူေရြးစကားသင္သလို ဆက္တိုက္ေရရြတ္ေနမိရင္း….။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္မသိသင့္ပါသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္မသည္ ထိုအခ်ိန္ကတည္းက အသြင္မတူညီသူမ်ားျဖစ္ၾကမွန္း….။ ခုေတာ့…..။

(၃)
“ဟိတ္ ဒီမွာ ပြဲစားေလာကမွာ ဆုေဝဦး ဆိုတာ နာမည္တစ္လံုးနဲ႕ေနတာ အကုန္သိတယ္ေနာ္ ေအး ကၽြန္မကို ပြဲေက်ာ္ရိုက္သြားမယ္လို႕ ေတြးထားတဲ့သူ ဒီေနရာမွာတင္ ေနခဲ့လိုက္ ျပႆနာျဖစ္လာမွ ဆုေဝဦး လြန္တယ္ဆိုတာေတြ ျဖစ္မလာနဲ႕”
မာထန္ေနေသာ ကိုယ့္စကားသံကိုယ္သတိထားမိေသာ္လည္း ေလသံ မေလွ်ာ့မိ။ ပြဲစားေတြက ဒီလို ၾကိၾကိဳတင္တင္သတိေပးထားသည့္တိုင္ ပြဲေက်ာ္ရိုက္တတ္သည့္ ဖက္ခြက္စားေတြတပံုၾကီးရွိေသးသည္မဟုတ္ပါလား။ သည္ေတာ့ ပြဲတစ္ခုျဖစ္ကာနီးျပီဆိုလွ်င္ ပို၍ သတိထားရသည္။ သူတို႕မို႕လည္း အရွက္မရွိ လုပ္တတ္သည္။ တကယ္ဆို စကားသည္လည္း ကတိပင္ မဟုတ္ပါလား။ ကတိဆိုသည္ကိုက ေစာင့္ထိန္းရသည့္အရာ မဟုတ္ပါလား။ ခုေတာ့ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေက်ာ္လိုက္ခြလိုက္ႏွင့္ စိတ္ပ်က္ဖို႕ရာေကာင္းလွသည္။
ေရွ႕မွ ပြဲစားေတြကလည္း ျငိမ္ကုပ္ေနသည္။ ျငိမ္ကုပ္ေနမည္ေပါ့။ ေရာင္းလက္က ကၽြန္မ၏ လက္ထဲမွာ ျဖစ္သည္ကိုး။ ဒီေျမကြက္ကိုသူတို႕မရလွ်င္ အနည္းဆံုးေတာ့၃သိန္း နစ္နာသြားေပမည္။ ဒီေျမကြက္ကို သံုးသိန္းတင္ရိုက္ထားၾကျပီးမွ ဝယ္လက္ကအဆင္ေျပသည္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မဆီေရာက္လာျခင္းပင္။
…..
………………..
…..
“ကဲ ကိုေဝဇင္ ပြဲခတစ္သိန္းကို ရွင္တို႕ဆီကပဲ ယူမယ္လို႕ေျပာထားတာေနာ္ ေပးေတာ့”
ပိုင္ရွင္ဆီမွမယူပဲ သူတို႕ဆီကပဲ ယူမည္ဟု ေျပာသည္ကို ေနာက္ေနသည္ထင္လားမသိ။ ေဝဇင္က မ်က္လံုးၾကီးျပဴးကာျဖင့္အေလာတေကာေမးသည္။
“ခင္ဗ်ား ဟုိဘက္က ရတယ္မဟုတ္ဘူးလား”
“မရဘူး ရွင္တို႕ သံုးသိန္းတင္ရိုက္တာသိသြားတဲ့အတြက္ ပြဲခတစ္သိန္းကို ရွင္တို႕ဆီက ေတာင္းလိုက္ပါတဲ့.. ရွင္တို႕လည္း ေပးမယ္လို႕ ကတိခံထားတယ္ေလ ေမ့သြားတာမဟုတ္ဘူးမလား”
ကၽြန္မ၏ ျပံဳးစစ ေမးဟန္ကို ေဝဇင္က သေဘာမတူဟန္ႏွင့္ ကၽၽြတ္ တစ္ခ်ပ္သပ္ကာ
“ခင္ဗ်ားဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေနာက္တာထင္လို႕ဗ် အဲ့ဒီလိုေတာ့ မလုပ္နဲ႕ဗ်ာ တစ္သိန္းေတာ့မလုပ္နဲ႕ ငါးေသာင္းပဲထား”
“မရဘူး”
“လုပ္ပါဗ်ာ…ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏွစ္ေယာက္မွာလည္း အဆင္မေျပလို႕ပါ ဒီတစ္ပတ္တည္းမွာ ပြဲျဖစ္တာ ဒီတစ္ခါပဲရွိေသးလို႕ပါ အိမ္မွာ မိန္းမနဲ႕ကေလးေတြကလည္း xxxx…xxxxx…xx”
ခိုရံႈးေအာင္ညည္းျပေနသည့္ ေဝဇင့္ကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္မ ေခါင္းခါပစ္လိုက္သည္။
“ငါးေသာင္းေတာ့မရဘူး ကိုေဝဇင္ ပြဲခ တစ္သိန္းလံုးေပးႏိုင္မွ က်န္တဲ့ ပြဲေတြမွာေတြ႕တာေပါ့ သြားဦးမယ္ ပြဲခတစ္သိန္းေပးႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္က်မွ ဖုန္းဆက္ပါ”
ကိုယ့္ေလသံဘယ္ေလာက္မာသည္ကို ကၽြန္မသိသည္။ သို႕ေသာ္ မေလွ်ာ့ႏိုင္ေတာ့။ ေဘးစားပြဲမွ ပြဲစားတခ်ိဳ႕ကလည္း ကၽြန္မတို႕စားပြဲဝုိင္းကို ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ႏွင့္ ၾကည့္ေနၾကျပီ။ ဒီလူေဝဇင္က က်န္ပြဲေတြ ရွိေနေသး၍သာကၽြန္မကို ဒီေလာက္ေလသံေလ်ာ့ကာ အေပ်ာ့ဆြဲႏွင့္ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာဆက္ရန္ပြဲမ်ားမရွိလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္မကို ရန္ေတြ႕လိုက္မည္မွာ မိန္းမတစ္ေယာက္ထက္ပင္ ဆိုးေပလိမ့္ည္။  ထထြက္ဖို႕ရာျပင္ေတာ့ ခံုတစ္ခံုက ေရွ႕တြင္ ကာထားသည္ႏွင့္ ထိုခံုကို စားပြဲေဘးသိုေျချဖင့္ေရႊ႕ရင္းထလိုက္သည္။ မရည္ရြယ္ပါပဲ ထီြခနဲ တံေတြးတစ္ခ်က္ေထြးလိုက္မိျခင္းသည္ ရိုင္းစိုင္းေသာ အျပဳအမႈမွန္းသိေသာလည္းကၽြန္မမရပ္တန္႕မိေတာ့။
ဒီလိုလူစားမ်ိဳးသည္ ဒီလိုအျပဳအမႈမ်ိဳးွႏွင့္ တန္သည္ဟု ေတြးလိုက္မိရင္း ဆိုင္တံခါးဝသို႕ ေျခဦးလွည့္လိုက္၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ရုတ္တရက္ ျမင္လိုက္ရသည္က ေကက်ဳဘ္။ ဟုတ္သည္။ေကက်ဳဘ္ႏွင့္ ေကာင္ေလးတစ္သိုက္။။ ေကက်ဳဘ္ေဘးမွ ေကာင္ေလးေတြက ေကက်ဳဘ္ကို တီးတိုးစကားဆိုေနၾကသည္။ ကၽြန္မ ဝမ္းသာအားရပင္ ေကက်ဳဘ္ဆီ သြားဖို႕ရာျပင္လိုက္မိသည္။ျ ပႆနာျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ခ်စ္သူကို ျမင္ေတြ႕ရ၍ အားတက္သြားသည္ဟုဆိုလွ်င္ ပိုမွန္ေပလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္ သူ႕ဆီသြားေနေသာ ကၽြန္မကို ေကက်ဳဘ္က တစ္ခ်က္မွ်သာၾကည့္၍ မ်က္ႏွာလႊဲသြားခိ်န္မွာေတာ့ ေျခအစံုတို႕ ရပ္တန္႕ရေလျပီ။
မျမင္မေတြ႕ျခင္းမဟုတ္ပါပဲ ခ်စ္သူကိုေတာင္ မ်က္ႏွာလႊဲေလာက္ေအာင္ထိ စကားဝိုင္းက အေ၇းၾကီးေနလိမ့္မည္ဟုသာ ေတြးလိုက္မိရင္း  “ေကက်ဳဘ္” ဟု တီးတိုးေခၚေနေသာ ကၽြန္မ၏ ႏွလံုးသားကို ခပ္က်ိတ္က်ိတ္ဆံုးမကာ ဆိုင္ျပင္သို႕ထြက္လာခဲ့လိုက္သည္။ သို႕ေသာ္ စိတ္ထဲဝယ္ စိုးရြံ႕စိတ္တို႕ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ပါလာသလဲ မသိ။ ရင္ထဲမွာစိုးတထိတ္ထိတ္ျဖစ္ေနေခ်ျပီ။

(၄)
“မမနီ က်ဳဘ္ ကို ဒီစာေလးေပး ေပးပါ”
မမနီ ၏ သနားသေယာင္အၾကည့္ကို ကၽြန္မ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကာ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္ရင္း
“ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး မမနီ .. အနည္းဆံုးေတာ့ခ်စ္ဖူးသြားတာေပါ့ အဟက္ ဟက္”
ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ ကိုယ့္ရယ္သံကို သတိထားမိသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ ရယ္ျပႏိုင္မွ ျဖစ္မည္။ ရယ္ျပႏိုင္မွ ကၽြန္မသည္ အရာရာကို ႏိုင္သူျဖစ္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါလား။
………
..
သူ ထိုေန႕မွ စ၍ ကၽြန္မအေပၚ စကားေျပာတာ ဟက္ဟက္ပက္ပက္မရွိေတာ့။ အနည္းငယ္ေရွာင္ဖယ္ခ်င္လာသည္။ ယခုေတာ့ ကၽြန္မက လံုးလံုးကို ေရွာင္ဖယ္ခြင့္ေပးလိုက္ေလျပီ။ ဟုတ္သည္။ အေတြးအျမင္မတူညီမႈမ်ားလွသည့္ ကၽြန္မႏွင့္သူသည္ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္နားလည္မေပးႏုိင္ခဲ့ေသာ အရာတို႕ကို ထိန္းညွိဖို႕ လိုပါေသးသလား။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ သူ႕ကို ခ်စ္သည္။ ထုိအရာကိုေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွ် ျငင္းဆန္မည္ မဟုတ္ပါ။
……………
အေတြးတို႕ကို ပစၥဳပၸန္ဆီ ျပန္စုေတာ့ သူ႕ဓါတ္ပံုေလးအား ျပန္လည္ေကာက္ယူလိုက္မိျပန္သည္။
ဒီေန႕သည္ သူႏွင့္ သူတို႕ကုမၸဏီမွေကာင္မေလး၏ ေစ့စပ္ပြဲေန႕ျဖစ္သည္။
သူသည္ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္ျခင္းလကၤာမ်ားထဲမွ ထုတ္ပစ္ရေတာ့မည့္သူအျဖစ္ သတိေပးျခင္းအမွတ္စဥ္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဒီေန႕ထိေတာ့ ကၽြန္မ မေမ့ႏိုင္ေသး။
စာေလးထဲမွာ ေရးလိုက္မိသည္ကိုက
“ခ်စ္လ်က္နဲ႕ပဲ ခြဲခြါခြင့္ေပးပါရေစ.. ေဝတို႕ လမ္းခြဲၾကရေအာင္” ဟူသည့္ စာသားေလးသာ မဟုတ္ပါလား။
သူ လက္ထပ္ျပီဆိုလွ်င္ျဖင့္ ဓါးျဖင့္တိခနဲျဖတ္ခ်လိုက္သလို ေမ့ႏိုင္ဖို႕ ကၽြန္မၾကိဳးစားရေပဦးမည္။ ၾကိဳးစားရပါဦးမည္။ အေတြးႏွင့္တင္ နင့္လာသည့္ရင္ကို မ်က္ႏွာလြဲရင္း ပြဲစားတန္းသို႕ သြားရန္ ေက်ာပိုးအိတ္ကို လြယ္လိုက္၏။ လြမ္းေရးထက္ ဝမ္းေရးကို ဦးစားေပးရဦးမည္မဟုတ္ပါလား ။
ရည္ေဝ

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္