Friday 15 March 2013

ေက်းဇူးပဲ ခ်စ္သူ


ၾကိဳက္သေလာက္ ေရွာင္ဖယ္စမ္းကြယ္။ မမုန္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မာနကို ထိတယ္။  ကိစၥမရွိပါဘူး။ မင္းကို တရားဝင္ ခ်စ္ခြင့္ရဖို႕မွ မလိုတာကြယ္။ ခ်စ္ေနခြင့္ရရံုနဲ႕ ေက်နပ္တယ္။ ေရွာင္ဖယ္သူကိုမွ တေကာက္ေကာက္ရွာေဖြေနတဲ့သူအျဖစ္ ငါမေရာက္ခ်င္ဘူး။ ငါ.. မမုန္းပါဘူး မင္းကို။ ဒါေပမယ့္ ေမ့ေတာ့မယ္။ ေက်းဇူးပဲ ခ်စ္သူ။ ခ်စ္တတ္ေအာင္သင္ေပးခဲ့လို႕……….။

သံေယာဇဥ္ကို ကၽြန္မက ေအးျမတယ္ထင္ခဲ့တာ။ အခ်စ္အျဖစ္ကို ေျပာင္းလဲျပီး ပူေလာင္ေစတတ္မွန္းမသိခဲ့ဘူး။ ဟုတ္တယ္။ သူနဲ႕စခင္တုန္းက သူဟာ ဘာမွ အျဖစ္မရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္သာသာ။ ကၽြန္မ သူနဲ႕ ခင္ျဖစ္ခဲ့တတာက ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း နီတ်ာက မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တာေပါ့။ အဲ့ဒီေန႕က အျဖစ္အပ်က္ကိုျပန္စဥ္းစားတိုင္း မေန႕တစ္ေန႕ကလိုပဲ… သူ႕ကို ရင္ခုန္ေနခဲ့တယ္….။


(၁)

“ေဇာ္ ဒါ ငါ့သူငယ္ခ်င္းေလ ေဝဇင္ တဲဲ့”
နီတ်ာမိတ္ဆက္မေပးခင္ကတည္းက ကၽြန္မ စဥ္းစားေနခဲ့မိတာ။ နီတ်ာ႕ခ်စ္သူမ်ားလားလို႕။ တကယ္ခ်စ္သူျဖစ္ရိုးမွန္ခဲ့ရင္ ကၽြန္မလို အရင္းႏွီးဆံုးသူငယ္ခ်င္းကိုေတာ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ထားမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါဆိုသူငယ္ခ်င္း အစစ္ေပါ့။ ရင္ထဲမွာ လိႈက္ခနဲ ေပ်ာ္သြားတဲ့ အေပ်ာ္ကို ကၽြန္မ ဆန္းစစ္ေနဖို႕ အခ်ိန္မရွိပါဘူး။ သူက ႏႈတ္ဆက္ဖို႕ရာ လက္ကေလးကို ကမ္းလာျပီေလ။
အိုး…. သူ႕လက္က ေယာက်ၤားေလးတန္မဲ့ ႏုဖတ္ေနလိုက္တာ။ ရုတ္တရက္ လက္ကိုျပန္ရုတ္လိုက္တဲ့ ကၽြန္မကို သူက အံ႕ၾသသလိုၾကည့္ေတာ့ ကပ်ာကသီ ေျဖလိုက္၇ေလရဲ႕။
“ဟို ေစာနက ဆီးသီးစားထားေတာ့ လက္မွာ ငံျပာရည္နံ႕စြဲေနတယ္”
ယုတၱိရွိမရွိလည္း မဆန္းစစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။ ကၽြန္မလက္က ၾကမ္းေထာ္ေနတာကိုး။ အိမ္မွာ အလုပ္ၾကမ္းမလုပ္ရေပမယ့္ ကၽြန္မက ရံုးမွာေတာ့ သန္႕ရွင္းေရးလုပ္ရတာဆိုေတာ့ လက္ေတြၾကမ္းေနတယ္။ ဒီရံုးေရာက္မွ လက္ေတြ ပိုၾကမ္းလာသလိုပဲ။
“သူက Zing ကြန္ျပဴတာကုမၸဏီမွာ reception ေလ ဧည့္ၾကိဳေပါ့ေနာ္ ေဇာ္္”
နီတ်ာ႕စကားေၾကာင့္ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ ထိတ္ခနဲျဖစ္သြားတယ္။ ။ ဟုတ္တယ္။ အိမ္မွာ ကၽြန္မက ဧည့္ၾကိဳလို႕ေျပာထားတာမို႕ နီတ်ာက အဲ့ဒီလိုထင္တာေလ။ တကယ္က ကၽြန္မက သန္႕ရွင္းေရးဝန္ထမ္း။ဘြဲရပညာတတ္ျဖစ္တဲ့ အေမ့သမီး ကၽြန္မက ရရာအလုပ္ရွာရင္းနဲ႕ သန္႕ရွင္းေရးဝန္ထမ္းလုပ္ခဲ့တယ္လို႕ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ အေမ့ကိုေျပာခ်ိန္မွာ နီတ်ာေရာက္လာခဲ့တာ ကံဆိုးတာလား၊ ကံေကာင္းတာလား ကၽြန္မ မေဝခြဲတတ္ေတာ့ဘူး။ ခု ကၽြန္မ အလုပ္ကို အမွန္အတိုင္းေျပာလိုက္ရမလား။ မျဖစ္ဘူး။ သူ ကၽြန္မကို အထင္ေသးသြားလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ မျဖစ္ဘူး။
ကၽြန္မ နီတ်ာ့ကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပဲ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္မိတယ္။ ျပီး သူ႕ကိုၾကည့္ျပီးေမးလိုက္ေသးတယ္။
“ကိုေဝဇင္ကေကာ ဘယ္မွာ အလုပ္လုပ္တာလဲ”
အို..သူ႕မ်က္ႏွာ ဘာလို႕ညိႈးသြားတာလဲ။ ေမးမိတာမ်ား မွားသြားလား ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႕ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္စိတ္ညစ္သြားတယ္။ ျပီးမွ သူျပန္ေျဖတဲ့အျပံဳးေလးေၾကာင့္ ျပံဳးမိပါရဲ႕။“၁၀၉-၁၁၀” တဲ့ေလ။ ဘြဲ႕ရျပီးကတည္းက အိမ္မွာပဲ ထိုင္ေနျဖစ္တာ တဲ့။ သူ႕အေျပာေလးကို နားေထာင္ရင္း စိတ္ထဲမွာ ခ်စ္စႏိုးေလးေတာင္ျဖစ္လို႕။

(၂)

ရက္ကလေျပာင္းလို႕ ငါးလေက်ာ္ေလာက္အၾကာမွာေတာ့ သူနဲ႕ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ရင္းႏွီးေနပါျပီ။ စေန၊ တနဂၤေႏြတိုင္း နီတ်ာနဲ႕ တူတူလာရင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္အတူထိုင္ျဖစ္တဲ့ အဆင့္ေရာက္ေနျပီေလ။ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႕အမွ် သူဟာ ကၽြန္မအေပၚ စိတ္ဝင္စားေနမွန္း မိန္းကေလးတို႕အတက္ပညာနဲ႕ ကၽြန္မက သိေနျပီ။ သူ႕ကို ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့အေျဖကလြဲျပီး တစ္ျခားအေျဖေပးမွာမဟုတ္မွန္းလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိေနျပီေလ။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ က်င့္ဝတ္သိကၡါဆိုတာကို ဒီေနရာမွာပဲ နားလည္လိုက္၇တယ္။ ေရလာဖို႕အတြက္ ေျမာင္းေဖါက္ေပးလို႕ပဲရတယ္ေလ။ တကယ္တမ္း သူ႕ဘက္က မေျပာဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မဘက္က ဖြင့္ေျပာခြင့္မရွိဘူး။ ထုတ္ေျပာခြင့္မရွိဘူး။
တခါတခါ ကိုရီးယားကားမ်ား ၾကည့္မိျပန္ေတာ့့ တကယ့္ကို စိတ္ကေန ဖြင့္ေျပာခ်င္စိတ္ေတြ လိႈင္းထလာျပန္ေ၇ာ။ သူတို႕မွာက မိန္းကေလးက ဆိုဂ်ဴေသာက္တယ္၊ မိန္းကေလးဘက္က ဖြင့္ေျပာၾကတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက မိန္းကေလးနဲ႕ ေယာက်ၤားေလးၾကားက မွားယြင္းမႈဆိုတာၾကီး ခနခနပါတယ္။ အဲ့ဒီ ခဏခဏပါတာၾကီးကို ၾကည့္မိျပန္ေတာ့ ႏွာေခါင္းရံႈ႕မိျပန္ေရာ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒီေလာက္အညွာလြယ္ေနတဲ့ မိန္းကေလးကို ဘယ္ေယာက်ၤားေလးက တန္ဖိုးထားမွာတဲ့လဲ။ မူးယစ္တဲ့ ဆိုဂ်ဴေသာက္တယ္ဆိုတာကလည္း သူတို႕ႏိုင္ငံမွာမို႕သာ။ ကၽြန္မတို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက မိန္းကေလးမွမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မူးယစ္တဲ့ အရက္ေသာက္ခြင့္ျပဳတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီတိုင္းၾကိဳက္လို႕ ေသာက္ေနၾကတဲ့သူေတြသာရွိတာ။  ငါးပါးသီလထဲမွာ မူးယစ္တဲ့ ေသရေသရက္ေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏ ဆိုတဲ့ သီလပါေသးတာ။ ရွိေသးတယ္ အဝတ္အစား။ သူတို႕မွာက ေပါင္ေပၚပါမွ လွတယ္၊ ရင့္က်က္တယ္ဆိုတဲ့အျမင္မ်ိဳးကို ဇာတ္ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ထည့္ထားၾကတာ။ ဘာတဲ့ confidence ရွိတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈရွိတယ္ တဲ့။ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ သူမ်ားေတြဝတ္၇င္ေတာင္ ကၽြန္မက မၾကိဳက္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ထမီနဲ႕ ေဘာင္းဘီရွည္မ်ိဳးသာ ဝတ္တတ္တာ။ ဒီေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈျခင္းမတူတဲ့ ႏိုင္ငံက ဓေလ့ေတြကို ၾကည့္ျပီး အတုလည္းမယူခ်င္ပါဘူး။
အေရးအၾကီးဆံုးက ခုထိ အလုပ္မေျပာင္းရေသးတဲ့ ကၽြန္မဟာ သန္႕ရွင္းေရးဝန္ထမ္းျဖစ္ေၾကာင္း သူ႕ကို မေျပာရေသးဘူး။ ေနာက္တစ္ခု အေရးၾကီးတာရွိေသးတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ နီတ်ာက သူ႕ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ ဟန္ပန္ေတြ ျပလာတာပါပဲ။ အေအးဆိုင္ထိုင္ျပီဆိုရင္ သူ႕အတြက္ဖါလူဒါကို နီတ်ာကိုယ္တိုင္ ေမႊေပးျပီးမွ သူ႕ကို ေပးတယ္။ သူ႕မ်က္ႏွာ၊ လက္မွာ ေပလို႕ သုတ္ဖို႕ရွာေတာ့မယ္ဆိုရင္ နီတ်ာ့လက္ထဲမွာ တစ္ရႈးေတြက အျမဲေဆာင္ထားသလားေအာက္ေမ့ရေလာက္ေအာင္ အဆင္သင့္ရွိေနျပီးသား။ ဒီေတာ့ တစ္ေန႕တစ္ျခား ကၽြန္မလည္း အေတြးေတြႏွိပ္စက္တာ ခံရျပန္ေရာ။ သူငယ္ခ်င္း ခ်စ္ေနတဲ့သူကိုမွ ကၽြန္မက လုယူတယ္ ေတြးမလား ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႕ေပါ့။
ေရႊမင္းသားကေတာ့ ပံုရိပ္ေတြသာျပေနတာ။ ခုထိ တိတိပပ သရုပ္မေဆာင္ေသးဘူး။ ဟန္ေရးတျပျပနဲ႕ပဲ ေနေနတယ္။ ေရႊမင္းသားက ဒီရက္ပိုင္း သိပ္ေပၚမလာျပန္ဘူး။ အလုပ္ရသြားလို႕ျဖစ္မယ္။ ေရႊမင္းသားမလာေပမယ့္ နီတ်ာကေတာ့ လာပါတယ္။ တစ္ခုခု ေျပာခ်င္သလိုပံုမ်ိဳးနဲ႕ အလာပသလာပေတြေျပာျပီး ျပန္သြားရံုပဲ။ ဒီတစ္ခါ စေနမွာေတာ့ သူလာမယ္ထင္တာပဲ။ သူနဲ႕မေတြ႕တာ ႏွစ္ပတ္ေတာင္ ရွိသြားျပီေလ။ နက္ျဖန္ဆို သူလာမွာပါလို႕ ေတြးရင္း ကၽြန္မလည္း ေတြးေပ်ာ္ေနမိတယ္။

(၃)

“ေဇာ္ နင္ ဘာလို႕ညာထားတာလဲဟာ”
အဆံုးမရွိအစမရွိေမးတဲ့ နီတ်ာ့ ေမးခြန္းေၾကာင့္ ကၽြန္မ မ်က္စိလည္သြားမိတယ္။ “နင့္အလုပ္ကိုေလ” လို႕ ထပ္ေျပာေတာ့မွ ရင္ထဲမွာထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ နီတ်ာသိရင္ သူသိျပီေပါ့။ ကၽြန္မ ျပန္ေျဖဖို႕ ဆြံ႔အေနတုန္းမွာပဲ နီတ်ာက ထပ္ေျပာျပန္တယ္။
“လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္က ငါနဲ႕ေဝဇင္ နင္တို႕ကုမၸဏီကိုလာခဲ့တယ္….သင္တန္းကိစၥေလးလည္း စံုစမ္းရင္းေလ ..နင့္နာမည္ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ နင္က…”
စကားထပ္မဆက္ေတာ့တဲ့ နီတ်ာ့စကားကို ကၽြန္မ နားလည္လိုက္ပါတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့။ ကၽြန္မက ညာသလိုျဖစ္ခဲ့တာကိုး။
“နင္ အရမ္းရက္စက္တယ္ဟာ ေဝဇင္က ညာတဲ့သူဆို အရမ္းမုန္းတာဟ ”
အဲ့ဒီလိုေျပာလိုက္တဲ့ နီတ်ာ့စကားသံဟာ တစ္ခုခုကို ေက်နပ္သံ လႊမ္းေနတယ္လို႕ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ကၽြန္မ ထင္ေနမိပါလိမ့္။ အလုပ္ဟာ သန္႕ရွင္းေရးျဖစ္ရံုနဲ႕ သူ ကၽြန္မကို မုန္းမယ္ဆို အမုန္းခံဝံ႕တယ္။ မေျဖရွင္းေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မမွာလည္း မာနရွိပါတယ္။ သူ႕လို အိမ္က ေကၽြးေမြးထားႏိုင္တဲ့ စာရင္းထဲမွာ ကၽြန္မ မပါဘူးေလ။ နီတ်ာ့ေလာက္ေတာင္ မခ်မ္းသာတဲ့ ကၽြန္မမွာ အခ်မ္းသာဆံုးကေတာ့ မာနတရားပဲေပါ့။ တကယ္ပါ။ နီတ်ာ့ကိုေတာင္ ေျဖရွင္းခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့တဲ့ ကၽြန္မ လမ္းဆံုေရာက္သည္ထိ  တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနခဲ့မိတယ္။ ဟုတ္တယ္။ တိတ္ဆိတ္သြားတဲ့ နီတ်ာ့စကားသံကိုလည္း ဂရုမစိုက္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ လမ္းဆံုမွာ “သြားျပီေနာ္” လို႕ႏႈတ္ဆက္တဲ့ နီတ်ာ့ကိုလည္း လွည့္မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႕ပဲ  အိမ္ကိုျပန္ေရာက္ခဲ့တယ္။

(၄) သိမ္း

“စံျပမွတ္တိုင္ စံျပမွတ္တိုင္”
တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ေနတဲ့ စပယ္ယာရဲ႕ စကားသံေၾကာင့္ ဆင္းရေတာ့မွာပဲဆိုတဲ့ အသိနဲ႕ အေတြးေတြကေန ရုန္းထြက္ပစ္လိုက္မိတယ္။ မွတ္တိုင္ေရာက္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ အေရွ႔နားဆီ ထြက္ရေတာ့မွာေပါ့ေလ။ ေခါင္းငံု႕ျပီး ေျခေထာက္ေတြနဲ႕ မထိခိုက္ေအာင္ တြန္းတိုက္ေလွ်ာက္လိုက္တာ ဘယ္လိုကဘယ္လုိ အေရွ႔ေရာက္သြားမွန္းမသိပါဘူး။ ကားေပၚကဆင္းခ်ိန္မွာေတာင္ ဘဝခ်င္းမတူသူႏွစ္ဦးၾကားမွာ ညီမွ်ျခင္းခ်ဖို႕ၾကိဳးစားခဲ့မိတာ ကၽြန္မရဲ႕ အမွားပဲေလ လို႕လည္း ေတြးမိလိုက္ေသးရဲ႕။ တကယ္ပါ။သူ ကၽြန္မကို ဒီေန႕ထိ ျပဳစားႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အသိမွာ မ်က္ရည္က သီသီေဝ့ခ်င္တယ္။ နက္ျဖန္မ်ားစြာမွာလည္း အျပဳစားခံရဦးမွာပဲ ဆိုတဲ့ အသိက အလြမ္းကိုေက်ေက်နပ္နပ္ၾကီး ထုတ္ပိုးထားတဲ့ သူတစ္ေယာက္လိုပါပဲလား လို႕ ကိုယ့္အေတြးကိုယ္ျပံဳးမိေသးရဲ႕။
ေက်းဇူးပဲ ခ်စ္သူ။ ခ်စ္တတ္ေအာင္သင္ေပးခဲ့လို႕……….။ အထပ္ထပ္ေက်းဇူးတင္မိရင္း ေမ့ဖို႕ အေတြးကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္မ မေမ့ႏိုင္ေလာက္ေသးဘူး။အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုထိေပါ့။ မုသားေပမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ခဲ့ေၾကာင္း သခင္ သိစမ္းေစခ်င္ လို႕ ႏႈတ္က တိုးဖြဖြ ေရရြတ္မိေတာ့ ရင္ထဲက က်ဥ္တယ္။ ရွင္းျပဖို႕ အခြင့္အေရးကို မာနနဲ႕ လက္လႊတ္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မ မမွားပါဆိုတဲ့ တိုက္တြန္းသံကလည္း ႏွလံုးသားရဲ႕ အနက္ရိႈင္းဆံုးေနရာကေန ထြက္ေပၚလို႕ ကၽြန္မကို အားေပးေနတယ္။ ေဟာ..အိမ္ေရွ႕မွာ အေမက ထြက္ၾကိဳလို႕။ သီသီေဝ့ေနတဲ့ မ်က္ရည္စတခ်ိဳ႕ကို လက္နဲ႕အသာအယာေလး သုတ္ပစ္လိုက္တယ္။ အေမျမင္၇င္ ဝမ္းနည္းသြားမွာစိုးလုိ႕ပါ.....။
………………………………

ရည္ေဝ

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္