Tuesday 9 July 2013

သုညတစ္ေကာင္၏ ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္စဥ္

သုညတစ္ေကာင္၏ ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္စဥ္

ကမၻာၾကီးညာသည္။ လွလွပပၾကီးညာတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ က်ရံႈးသည္။ ရွင္သန္ဖို႕ ၾကိဳးစားမည္။
            သုညေလး တန္ဖိုးရွိလာေတာ့ အျမင့္ကိုပဲ ေမွ်ာ္မိ၊ အက်နာမွာကို ေၾကာက္တတ္ခဲ့၏။ အရာရာကိုေရွာင္ပုန္း အခြံေအာက္က လိပ္ေလးတစ္ေကာင္လို မ်က္စိသူငယ္နားသူငယ္ႏွင့္ ရွိလက္စ တန္ဖိုးေလးက်မွာ ေၾကာက္တတ္ခဲ့သည္။
ေဟာ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ႏွင့္သုညေလးျပံဳးေနျပန္ျပီ။ ျပံဳးမိျပန္ပါျပီ။
သုညတစ္ေကာင္တြင္ တန္ဖိုးရွိပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သုညတစ္ေကာင္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ သူရွိမွ ကၽြန္ေတာ္၏ တန္ဖိုးသည္ အျမင့္သို႕တက္လာသည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ သုညတစ္ေကာင္အတြက္ တန္ဖိုးဆိုသည့္အရာကို မကၽြမ္းက်င္မရင္းႏွီးပါ။ သုည၏ တာဝန္သည္ ေနာက္ပါးမွ ကပ္ေနဖို႕သာျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေကာင္တည္းေနခ်င္ပါသည္။ သုညေလးတစ္ေကာင္တည္းရွိေနလွ်င္မူ ဝလံုးဟု သတ္မွတ္ၾကကာ သုညေလး၏ တန္ဖိုးသည္ စာတစ္လံုးအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိလာသည္မဟုတ္ပါလား။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ သုညတစ္ေကာင္သာျဖစ္သည္။
ဝလံုး အတုအေယာင္သာ ျဖစ္ေနေသးသည္။
တခ်ိန္မွာေတာ့ ဝလံုးေလး အစစ္အမွန္အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိခ်င္ပါသည္။


(-)
သူ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မႈတို႕ တျဖည္းျဖည္းေပ်ာက္ရွခဲ့ျပီျဖစ္၏။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ၾကား တြဲစပ္ထားေသာ သံေယာဇဥ္တို႕ကို သူကိုယ္တိုင္ျဖည္ခ်ေနသလို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖတ္ခ်ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လိပ္ခြံေလးထဲဝယ္ ပုန္းမေနခ်င္ေတာ့ပါ။ ေနာက္ပါးမွ ကပ္မေနခ်င္ေတာ့ပါ။ ထပ္မံေျပာဆိုရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ဝလံုးေလးျဖစ္ခ်င္ပါသည္။ တစ္ေကာင္တည္းေသာ သုညအျဖစ္ႏွင့္အတူ ဝလံုးအစစ္အမွန္ဘဝသို႕ ေရာက္ရွိခ်င္ပါသည္။
ေအးေဆးျငိမ္သက္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝကုိ အနည္းငယ္ ပူေလာင္ဆူညံျခင္းမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုးထလိုက္ပါမည္။ ထိုပူေလာင္ဆူညံျခင္းမ်ားေနာက္ပါးမွကပ္ပါလာေသာ ဒဏ္ရာတို႕ကိုလည္း မည္မွ်ပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ေစကာမူ၊ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆိုသည့္စကားအတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံရပါမည္။
တခါတခါ အတိတ္ဆိုေသာ အရာကို ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္မုန္းပါသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ၾကားဝယ္ အတိတ္မ်ားစြာရွိသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သာ သိေသာ နားလည္မႈမ်ားစြာရွိသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သာ နားလည္ေသာ ခံစားခ်က္မ်ားစြာရွိသည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သာ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားစြာရွိသည္။ ယခုေတာ့ ထိုအတိတ္မွန္သမွ်တို႕ကို လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ရေတာ့မည္ျဖစ္၏။ အတိတ္ဝယ္ အျမဲေနထိုင္ခ်င္၍ မရဟူသည့္ စကားကို ယခုေတာ့ လက္ေတြ႕က်က် အသံုးခ်ရေတာ့မည္ျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြမ္းဆြတ္တမ္းတေစေသာ ထိုအတိတ္ကို တခါတရံကၽြန္ေတာ္မုနး္ပါသည္။
သူ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အၾကားဝယ္ ကာရံထားေသာ ၾကင္နာခ်စ္ခင္မႈတံတိုင္းသည္ မပါးလ်ေသးပါ။ ပို၍ထူထပ္သိပ္သည္းလာ၏။ သို႕ေသာ္ သူ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္လက္ ဆက္စပ္ဖို႕ရာ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွားပါးေနျပီျဖစ္သည္။ သုညေလးကို တန္ဖိုးျမွင့္ေပးခဲ့သူမွာ သူျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေမ့မည္မဟုတ္ပါ။ ေလးစားခ်စ္ခင္မႈအတိုင္းအတာကိုလည္း ဘယ္ေသာအခါမွ် ေလွ်ာ့ခ်မည္မဟုတ္သလို သူ႕ကိုလည္း ဘယ္ေသာအခါမွ် အျပစ္ေျပာဆိုလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။
သူ႕ေနာက္ပါးမွ သုညေလးကို သူ အလြန္ခ်စ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ခံစားသိျဖင့္ သိရွိပါသည္။ ႏွလံုးသားျဖင့္သိရွိပါသည္။ သို႕ေသာ္ သုညေလးကို သူ႕အတိုင္း ၾကိဳးစားေစခ်င္စိတ္ျဖင့္ သုညေလးႏွင့္ သူ႕အၾကား နားလည္မႈတို႕ ပါးလ်သြားသည္ကိုေတာ့ သူ သိႏိုင္မည္မထင္။
သုညေလး၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ တစ္ေန႕တြင္ ဝလံုးေလးတစ္လံုးအျဖစ္သို႕ေရာက္ရွိေရးသာျဖစ္သည္။
(-)
ခံယူခ်က္ မတူညီသည့္အခါ ဆိုသမွ်စကားတို႕သည္ ေစတနာတို႕မည္မွ်ပင္ပါေစကာမူ၊ အဆံုးသတ္ဝယ္ ေဒါသႏွင့္ ေဝဒနာတို႕သာ က်န္ခဲ့၏။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ့္ခံယူခ်က္ကို လႊတ္ခ်ဖို႕ တမင္ပင္ ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုး လက္ခံထားၾကသည္မွာ အမွန္ပင္။
မိုးစက္မ်ားၾကားဝယ္ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ဖက္ကာငိုခဲ့ေသာ မ်က္ရည္မ်ားရွိသည္။ မိုးစက္မ်ားၾကားဝယ္ တစ္ေယာက္လက္တစ္ေယာက္ဆုပ္ကိုင္ရင္း ပတ္ဝန္းက်င္ကို မထီမဲ့ျမင္အျပံဳးႏွင့္ အတူေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးသည္။ မိုးစက္မ်ားၾကားဝယ္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ခဲ့သည့္ ေန႕ရက္တို႕ရွိခဲဲ့ဖူးသည္။ သူၾကိဳးစားခဲ့သမွ်တို႕သည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း သူထပ္ခါထပ္ခါ မေျပာခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ခဲ့သည္။ သူေျပာသမွ်စကားတို႕သည္ မည္မွ်ပင္ ေဒါသသံသင့္ေနေစကာမူ ကၽြန္ေတာ့္ေကာင္းက်ိဳးအတြက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္နားလည္ခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သုညေလးတစ္ေကာင္ျဖစ္ေနသည္။ အရြယ္ေရာက္ေသာ္လည္း မရင့္က်က္ေသးေသာ သုညတစ္ေကာင္ျဖစ္ေနပါသည္။ မရင့္က်က္ေသးသူပီပီ ခ်င္ ဆိုသည့္စကားကို မေကာင္းေသာအခ်င္းအရာမွလြဲ၍ ေကာင္းေသာအခ်င္းအရာတို႕ကို စမ္းၾကည့္ခ်င္သည္။ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းအရာတို႕ကို ျမည္းၾကည့္ခ်င္သည္။ ဝါသနာဆိုေသာအရာေလးကို ပံ႕ပိုးလာခ်င္မိသည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ၾကား နားလည္မႈတို႕ ပါးလ်သြားသည္ဟု ဆိုလွ်င္ မွန္ေလမည္လား။
တားျမစ္ေသာအေၾကာင္းအရာတို႕၌ ေကာင္းေသာ ခ်င္ျခင္းတပ္မႈတို႕ပါ ပါဝင္လာသည့္အခါ သုညေလး စိတ္ရႈပ္လာေတာ့သည္။ ထို႕အျပင္ ဝါသနာပါ ပါလာသည့္အခါ အရြယ္ေရာက္သူတို႕ ထံုးစံအတိုင္း ကလန္ကဆန္လုပ္ဖို႕ၾကိဳးစားမိေတာ့၏။ ယခုေတာ့ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အၾကား လမ္းခြဲတစ္ခု ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္ေပၚလာျပီျဖစ္သည္။
ထိုလမ္းခြဲေလးကိုၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္က်ဖို႕ ကၽြန္ေတာ္ မၾကိဳးစားေတာ့ပါ။ အနေႏၱာ အနႏၱငါးပါးႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ရေလာက္ေအာင္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝအတြက္ အေရးပါခဲ့ေသာ သူ႕အား ကၽြန္ေတာ္ ထားခဲ့ပါေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝဝန္မ်ားကို မေပးလိုေတာ့။ ထို႕အတူ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ရႈပ္စရာမ်ားကိုလည္း ရင္မဖြင့္လိုေတာ့။
သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ လမ္းခြဲဝယ္ ျပံဳးေပ်ာ္ရႊင္စြာစကားဆိုႏိုင္သူမ်ားထဲတြင္ သူေကာ ကၽြန္ေတာ္ပါ မပါဝင္ခဲ့ပါ။ ထိုလမ္းခြဲအတြက္ သူသည္လည္း မ်က္ရည္က်ေနမည္ျဖစ္သလို ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း သူႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ အတိတ္တို႕ကို တမ္းတရင္း ငိုေၾကြးေနမည္သာ ျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ ဆက္စပ္ဖို႕ရာ မျဖစ္ႏို္င္ေတာ့။ သူႏွင့္ပတ္သတ္၍ သူ႕ေနာက္ပါးမွကပ္ပါလာမည့္ အရာတခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မႈမေပးႏိုင္ေတာ့သလို သူသည္လည္း ထိုနည္း၎ပင္။
            သို႕ေသာ္ သုညေလး သည္ ဝလံုးေလးအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိသြားမည့္အခါဝယ္ အဦးဆံုးအသိေပးလိုသူကေတာ့ သူသာ ျဖစ္ေနေသးသည္။ ဘဝ၏ စိတ္ရႈပ္စရာမ်ားကို ရင္မဖြင့္လိုေတာ့ေသာ္လည္း ဘဝ၏ ေအာင္ျမင္မႈအေပါင္းကို သူသိေအာင္ ေျပာျပခ်င္သည္။ လမ္းခြဲဝယ္ မည္မွ်ပင္ ရပ္ေနေစကာမူ ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္ပူေနမည့္ သူ႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေအးခ်မ္းစြာ အဆင္ေျပေနပါတယ္ ဟူသည့္အမွာစကားတို႕ ပါးလိုေသးသည္။
            တစ္ေန႕ေန႕မွာေတာ့ သုညေလးသည္ ဝလံုးေလးအျဖစ္သို႕ အမွန္ပင္ ေရာက္ရွိရမည္။ ဒါသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ သံႏၷိဌာန္ပင္ျဖစ္သည္။
(-)
            ကမၻာၾကီးညာသည္။ ရွင္သန္ခဲ့ေသာ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးဝယ္ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ၾကား နားလည္မႈတို႕ ဘယ္ေသာအခါမွ ေပ်ာက္ရွမသြားဟူသည့္ ခံစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ညာခဲ့သည္။ ရွင္သန္ခဲ့ေသာ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးဝယ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေႏြးေထြးမႈမေပးေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ဝယ္ တစ္ေယာက္တည္းေသာ ေႏြးေထြးမႈေပးသူ သူသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ခြဲခြာသြားမည္မဟုတ္ဟူသည့္ ခံစားခ်က္မ်ား၊ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုညာခဲ့သည္။
            ကၽြန္ေတာ္ က်ရံႈးပါသည္။ နားလည္မႈတို႕ေပ်ာက္ရွေနေသာ သူ႕အသြင္ကိုၾကည့္ရင္း ၊ ေႏြးေထြးမႈတို႕ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ သူ႕အသြင္ကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ရင္ကြဲမတက္ ငိုခ်င္ပါသည္။ ရင္ကြဲမတက္ က်ရံႈးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားမည္။ သုညေလးသည္ သူျမွင့္ေပးထားေသာ လက္က်န္တန္ဖိုးေလးတို႕ျဖင့္ ၾကိဳးစားေနေၾကာင္းေနပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဘဝေအာင္ျမင္ေရးထက္ ဝလံုးေလးျဖစ္ဖို႕ အေရးဆိုတာသာ သိလွ်င္ျဖင့္ သူျငိဳျငင္ေလဦးမည္လား။
            ေကာင္းကင္ဝယ္ တိမ္စိုင္တိမ္လိပ္တို႕သည္ အသြင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္း၍ ေရြ႕လ်ားေနသည္။ ပံုသ႑န္တစ္ခုမွတစ္ခုသို႕ေျပာင္းရာတြင္ သူတို႕ဝယ္ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္မ်ားရွိေလမလား။ အညိဳေရာင္ျခယ္သထားေသာ တိမ္စိုင္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပံုသ႑န္မ်ိဳးစံုေျပာင္းေနရသည္ကိုပင္ ျမဴးထူးေနဟန္ႏွင့္ ဖ်တ္ခနဲဖ်တ္ခနဲ ေရြ႕လ်ားသြားျပန္သည္။
            သုညေလး ေၾကာက္ရြံ႕ေနပါသည္။ သူ မပါေသာခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႕ ေၾကာက္ရြံ႕ပါသည္။ ရွင္သန္ခဲ့ေသာဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးဝယ္ ေနာက္ကြယ္မွ ေထာက္ပံ႕ေပးေသာ သူ မပါေတာ့မည့္ ခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႕ ေၾကာက္ရြံ႔ေနပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကိုယ့္ေနာက္တြင္ ရွိေနဦးမည့္ မိဘႏွစ္ပါးအတြက္၊ ကိုယ့္ခံယူခ်က္တစ္ခုအတြက္ မ်က္စိမွိတ္၍ ေလွ်ာက္လွမ္းပါေတာ့မည္။ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္တို႕ လိႈင္ေနဆဲရွိေသာ္ျငား ရွိလက္စတန္ဖိုးေလးတို႕ကို ျဖတ္ခ်ရပါေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သုညေလးတစ္ေကာင္သာျဖစ္ေၾကာင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္အသိေပးရင္း သုညေလး၏ တန္ဖိုးထက္ မျမင့္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္သည္မွာ ဝလံုးေလးသာျဖစ္၍ ထိုအေၾကာင္းအရာကို သူနားလည္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားမေျပာေတာ့ပါ။ သူ႕အတြက္ ၊ ကၽြန္ေတာ္၏ အစ္မအတြက္ လုပ္ရပ္ႏွင့္သာ သက္ေသျပပါေတာ့မည္။
            ကၽြန္ေတာ္ တန္ဖိုးရွိေသာ ဝလံုးေလးအျဖစ္သို႕ေရာက္ရွိခ်င္ပါသည္။ ထို႕အတြက္ ဝလံုးအစစ္အမွန္အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိဖို႕ ၾကိဳးစားပါမည္။

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္