Wednesday 13 February 2013

အစြန္းႏွစ္ဖက္



အေရွ႕က ျမင္ေနရတဲ့ လမ္းေလးဟာ ကၽြန္မကို ဘယ္ေနရာထိ ေခၚေဆာင္သြားမွာလဲ။ ကၽြန္မ မသိဘူး။ ေလွ်ာက္လက္စ ေျခလွမ္းေတြကို ရပ္တန္႕ဖို႕က်ေတာ့လည္း လမ္းေလွ်ာက္ေနရတာကိုက အရသာတစ္ခုရွိသလို ခံစားခ်က္မ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ေျခေထာက္က်ဥ္တဲ့အခါမွာ အဲ့ဒီက်ဥ္တဲ့ အရသာကိုက တမ်ိဳးေလးအရသာ ရွိေနသလိုခံစားခ်က္မ်ိဳးကို ခုလမ္းေလွ်ာက္ေနခ်ိန္မွာ ခံစားေနရတယ္။ ရပ္လို႕မရဘူး။ ရပ္လည္းမရပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျခေထာက္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ေမာပန္းေနျပီ ကၽြန္မသိတယ္။

(၁)
အိမ္ကေန  ေက်ာင္းကိုသြားဖို႕၊ အလုပ္ကိုသြားဖို႕ လမ္းေရြးၾကျပီဆိုပါစို႕။ ေရြးျပီးတဲ့ လမ္းမွာ အတားအဆီးတစ္ခုခုေၾကာင့္ရပ္တန္႕ေနရတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မက ဘယ္ေတာ့မွ မရပ္တတ္ဘူး။ ေနာက္ကိုလည္းျပန္မလွည့္တတ္ဘူး။ လမ္းသြယ္ေတြကေန ေကြ႕ဝိုက္သြားတတ္တာ။ အဓိက ကၽြန္မရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေက်ာင္း၊ အလုပ္ကို ေရာက္သြားဖို႕ပဲ။ ေနာက္ျပန္လွည့္ရမွာကိုေတာ့ စိတ္ထဲကေန မုန္းကိုမုန္းတာ။ အရံႈးေပးျပီးေနာက္လွည့္ျပန္ရတယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို ေျပးေျပး ျမင္တတ္မိလို႕ေလ။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး ေနာက္ျပန္လွည့္ရမွာ မုန္းတတ္ခဲ့လို႕ပဲ ဒီဆြဲေဆာင္မႈမရွိတဲ့ လမ္းေပၚမွာ ဆက္ေလွ်ာက္ေနရတာကို ကၽြန္မ ႏွစ္သက္ေနေလမိသလား။
ဒီလမ္းေလးကို ေလွ်ာက္ေနရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ကၽြန္မ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ဒီလမ္းကို ေလွ်ာက္မိဖို႕အတြက္ ဘယ္အရာက ကၽြန္မကို တြန္းအားေပးခဲ့တာလဲ။ လူဆိုတာမ်ိဳးက တြန္းအားရွိမွ စိတ္ပါလက္ပါအလုပ္လုပ္တတ္တာမဟုတ္လား။ ကၽြန္မအတြက္ ဘယ္လိုတြန္းအားကမ်ား ဒီလမ္းကို ေလွ်ာက္ဖို႕ စိတ္ကူးမိေစခဲ့တာလဲ။ တကယ္ဆို ဒီလမ္းဟာ ေလွ်ာက္ခ်င္စရာ လမ္းတစ္ခုအျဖစ္ ဆြဲေဆာင္ထားႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းလည္း မရွိပါပဲနဲ႕။ လမ္းေပၚမွာ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြကလည္း အေပါသား။ လမ္းေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း ရႈခင္းသာယာတဲ့ ျမင္ကြင္းမဟုတ္ဘူး။ သာယာတဲ့ ရႈခင္းဆိုတာ ရံဖန္ရံခါမွ ျမင္ရတတ္တာ။ ဒါဆို ဒီလမ္းကို ေလွ်ာက္မိေနတဲ့ ကၽြန္မက ရူးေနလို႕ပဲ ေလွ်ာက္မိေနသလား။ ဒါေပမယ့္အဲ့ဒီ႕သာယာတဲ့ ရႈခင္းေတြကို ျမင္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္တိုင္း ကၽြန္မ စိတ္မွာ ေဝခြဲရခက္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ေရာက္လာတတ္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ေဝခြဲရခက္တယ္ သံုးရလည္းဆိုရင္ အဲ့ဒီ႕ခံစားခ်က္က ေပ်ာ္ရႊင္မႈစစ္စစ္ၾကီးမဟုတ္ဘူး။ ဝမ္းသာလို႕လည္း မဟုတ္ဘူး။ ငါ ဒီေနရာကို ေရာက္ႏိုင္ျပီ၊ ဒီအလွအပကို ၾကည့္ႏိုင္ျပီ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈ။
ဒီလမ္းေလးေပၚပဲ ကၽြန္မ တည့္တည့္မတ္မတ္ေလွ်ာက္လာခဲ့မိသလား မဟုတ္ဘူး။ ဒီလမ္းေလးေပၚကို ေရာက္လာဖို႕ ကၽြန္မ ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေလးေတြ အမ်ားၾကီးက်န္ခဲ့တယ္။ တေမွ်ာ္တေခၚ ေလွ်ာက္လာခဲ့တဲ့ လမ္းေၾကာင္းၾကီးေတြကို ထားရစ္ခဲ့တာရွိသလို နည္းနည္းပဲ ေလွ်ာက္ရေသးတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတိုေလးေတြကို ထားရစ္ခဲ့တာရွိတယ္။ ဒါဆို ဒီလိုထားရစ္ဖို႕ ဘယ္လိုမ်ား ေရြးခ်ယ္ခဲ့သလဲ။ ေရြးခ်ယ္မႈကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဘာဆိုဘာမွမေတြ႕ရဘူး။ ေရြးခ်ယ္ခဲ့စဥ္တုန္းက စိတ္ခံစားမႈေတြ အျပင္းဆံုးျဖစ္ေနႏိုင္တဲ့ အဲ့ဒီ႕ခံစားခ်က္ကို ကၽြန္မ ဖမး္ဆုပ္လို႕မရဘူး။ မျဖစ္မေနေရြးခ်ယ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတာ့ ရွိခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ လက္ရွိဖမ္းဆုပ္ထားမိတဲ့ ခံစားခ်က္က ဒီလမ္းကို ငါ ဆက္ေလွ်ာက္ခ်င္တယ္။ ဆက္ေလွ်ာက္ေနမယ္။ အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ မျဖစ္မေနကို ဆက္ေလွ်ာက္မွ ရမယ္။ ဟုတ္တယ္။ မျဖစ္မေနကို ဆက္ေလွ်ာက္ရမယ္။
(၂)
 “ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလမ္းေပၚေရာက္ေနတာလဲ။ ဘယ္ကို သြားေနတာလဲ။ ဘယ္ကို ေရာက္ေအာင္သြားခ်င္ေနတာလဲ။” ဒီေမးခြန္းေတြ ေမးေနေပမယ့္ ကၽြန္မ မသိေသးဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီလမ္းမွာ အဆံုးသတ္ဆိုတာရွိလိမ့္မယ္။ ဒီအဆံုးသတ္ထိေရာက္ေအာင္ ကၽြန္မသြားျဖစ္ပါ့မလား။ သြားႏိုင္ပါ့မလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မ ဘယ္လမ္းကိုမ်ား ထပ္ျပီးေတာ့ ခ်ိဳးမိဦးမလဲ။ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ဒီလမ္းအတိုင္းပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ေနျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ေတာ့ မယံုမိပါဘူး။ ဆက္ေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္ တိက်ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္။
            ခုေမာပန္းေနတဲ့ ေျခေထာက္ေတြဟာ တစ္ေနရာရာမွာ ပစ္လွဲပစ္ခ်င္စိိတ္ေပၚေအာင္ထိ ျပင္းထန္ေနျပီ။ ဒါေပမယ့္ ခဏထိုင္ျပီး အရိပ္ခိုစရာ သစ္ပင္ တစ္ပင္တစ္ေလေတာင္ မေတြ႕ရေသးဘူး။ ေနမင္းကလည္း အပူေတြ ခပ္ျပင္းျပင္းလႊတ္ထားလိုက္တာမ်ား ေခၽြးေတြကလည္း တျပိဳက္ျပိဳက္က်ေနျပီ။ တခ်ိဳ႕သစ္ပင္ေလးေတြေတာ့ ေတြ႕ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ အရိပ္ခိုဖို႕ထက္ ေလတိုက္ရင္ သူလဲမသြားေအာင္ ကၽြန္မက ထိန္းေပးရမယ့္ သစ္ပင္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႕ပဲ မနားမိပဲ ဆက္ထြက္လာလိုက္တယ္။ ဟိုးအေရွ႕က ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ခရီးတုန္းကလည္း နားစရာ သစ္ပင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႕ခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ပင္တစ္ေလမွာမွ ကၽြန္မ မနားခဲ့မိဘူး။ တခ်ိဳ႕သစ္ပင္ေတြက သူတို႕အကိုင္းအခတ္ေတြက အရိပ္ရ လံုျခံဳတာဟုတ္ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ေလာက္ေအာင္ကို သူ႕အရိပ္နားတဲ့ သူအေပၚ ဖံုးလႊမ္းတတ္တဲ့ ပံုရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕သစ္ပင္ေတြ က်ေတာ့လည္း အရိပ္လည္း ရပါရဲ႕။ သူ႕အရိပ္မွာ ခိုသူေတြကို စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈလည္း ေပးပါရဲ႕။ ခက္တာက အဲ့ဒီ႕သစ္ပင္ကို ကၽြန္မ စိတ္ကကို မႏွစ္သက္ဘူး။ ဒါနဲ႕ပဲ မနားျဖစ္တာ ခုဆို ကၽြန္မ ေတာက္ေလွ်ာက္ခ်ည္း လမ္းေလွ်ာက္ေနခဲ့ျဖစ္တယ္။
(၃)
ဒီလမ္းေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္ရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းမိသလိုျဖစ္ေနျပီလား စဥ္းစားမိေတာ့ မခ်ိတရိျပံဳးမိသား။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္မလာတဲ့ အခါ ရင္နာရတာဟာျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္မလာတဲ့အခါ ရင္နာရတာနဲ႕ မတူညီပါဘူး။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္မလာတဲ့အခါ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ျဖစ္လာမွာပဲ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႕ စိတ္ကို ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုပ္ယူႏိုင္တယ္။ ျ ဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္မလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ ဘယ္ခ်ိန္မွမ်ား  ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ၊ ျပီးျပည့္စံုႏိုင္မလဲ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႕ တစိမ့္စိမ့္ေတြး နာက်င္မိပါတယ္။ တကယ္ပါ။ ကၽြန္မက ျဖစ္ခ်င္တာထက္ ျဖစ္သင့္တာကိုပဲ ဦးစားေပးခဲ့သူ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႕ ဒီလမ္းေလးေပၚ ေရာက္ေနရတာဟာလည္း ေရာက္သင့္လို႕ ေရာက္ေနတာ လို႕ပဲ မွတ္ယူမိေပမယ့္ ေရာက္ခ်င္ေနတဲ့ လမ္းေပၚကို မေရာက္ေသးဘူး ဆိုတဲ့ အေတြးလည္း ခဏခဏေတြးမိပါရဲ႕။ ေရာက္သင့္တဲ့ အတိုင္းအတာထိ မေရာက္ေသးဘူး လို႕လည္း ခဏခဏေတြးမိပါရဲ႕။
ကၽြန္မရဲ႕ လက္ရွိဘဝမွာ ျဖစ္သင့္တာေတြဟာ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္နဲ႕ ျဖစ္မလာတဲ့အခါ  ျဖစ္ခ်င္တာကိုပဲ ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားရမလားဆိုတဲ့ အေတြးမိုက္ေတြ တခါတခါ ေတြးမိျပန္တယ္။ ဘယ္လိုလဲ။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီး ျဖစ္သင့္တာေတြ ေမ့ထားလိုက္ရမလား။ ခု ဒီလမ္းေလးေပၚကို ေရာက္ေနတာလည္း ကၽြန္မအက်င့္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ျဖစ္သင့္တာ ကိုးခုလုပ္ျပီးရင္ ျဖစ္ခ်င္တာတစ္ခုကို ဇြတ္မွိတ္လုပ္ပစ္တတ္တာ ကၽြန္မအက်င့္ေလ။
(၄)
ေဟာ ဟိုေရွ႕မွာ လမ္းဆံုေရာက္ျပီ။ ေဟာ့ဒီ ကၽြန္မေလွ်ာက္ေနတဲ့ လမ္းကေန လမ္းသံုးခုကို ခြဲထြက္သြားတဲ့ လမ္းဆံု။ ညာဘက္က လမ္းကေတာ့ ကားတစ္စီးနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ ကၽြန္မကို ကားထဲဝင္ထိုင္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚေနတယ္။ ဒီလမ္းမၾကီးေပၚမွာ သူနဲ႕အတူ ေအးအတူပူအမွ် သြားၾကရေအာင္ပါ တဲ့။ အရိပ္လည္းေပးမယ္၊ ေအးလည္း ေအးျမေစရမယ္ တဲ့ေလ။ ရင္မခုန္ဘူးရွင္။ ဟုတ္တယ္။ အဲ့ဒီ႕ကားကို ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္မမွာ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈမရွိဘူး။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈလည္း မရွိဘူး။ ကၽြန္မ လိုအပ္ေနတဲ့ စိတ္ညြတ္ႏူးမႈက အဲ့ဒီ႕လမ္းေလးေပၚ မက်ေရာက္ဘူး။ ကၽြန္မ ေရွ႕တည့္တည့္က လမ္းကေတာ့ အခု ကၽြန္မ ေလွ်ာက္ေနတဲ့ လမ္းနဲ႕ တူတူပါပဲ။
အခုသြားေနတဲ့ လမ္းရဲ႕ အနိမ့္အျမင့္အတိုင္းပဲ သြားလို႕ရမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီလမ္းေလးမွာ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ သာယာတဲ့ ရႈခင္းေလးေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ၊ ရွိႏုိင္တယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ျပီးသား။ သိျပီးသားေလ။ ဒီလမ္းအတိုင္းေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ အားလံုးေတာ့ အဆင္ေျပေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါမဲ့ ဒီလမ္းေလးကို က ခ်ိဳင့္ခြက္ မ်ားလြန္းေတာ့ ခရီးမတြင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေရာက္သင့္သေလာက္ မေရာက္တဲ့ ခရီးကို ကၽြန္မ သည္းခံႏိုင္မယ္မထင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီလမ္းဟာ ကၽြန္မသြားသင့္တဲ့လမ္းလို႕ ကၽြန္မရဲ႕ ဦးေႏွာက္က အခ်က္ေပးေနတယ္။
ဘယ္ဘက္က လမ္းေလးကေတာ့ မထင္မရွား မႈန္ဝါးေနလိုက္တာ။ ဒီလမ္းေလးရဲ႕ အဆံုးမွာ ဘာရွိမလဲ။ မသိဘူး။ ေျပာမယ္ဆို လမ္းသံုးခုလံုးရဲ႕ အဆံုးသတ္ကို ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ တာဝန္ကိုယ္က လမ္းေလွ်ာက္ေနဖို႕ မဟုတ္လား။ ေလွ်ာက္လက္စ လမ္းမွာ လမ္းကို မျမင္ရေတာ့ရင္ အဲ့ဒီ႕လမ္းကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေဖၚေဆာင္သင့္ ေဖၚေဆာင္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သူမ်ားသြားတဲ့လမ္းကို ၾကည့္ျပီး လိုက္သင့္လိုက္ရမယ္ မဟုတ္လား။
ခုဒီလမ္းေလးမွာ ထူးျခားတာတစ္ခုက ကၽြန္မ ႏွစ္သက္တဲ့ အရာေတြ ရွိတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ကကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႕ အဲ့ဒီ႕ မႈန္ဝါးဝါးလမ္းေပၚ သြားခ်င္ေနမိတယ္။ အဲ့ဒီ႕လမ္းေလးမွာ ကၽြန္မရဲ႕ ဝါသနာရွိတယ္။ အဲ့ဒီ႕လမ္းေလးေပၚမွာ ကၽြန္မရဲ႕ ႏွလံုးသားရွိေနတယ္။ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္မ အဲ့ဒီ႕လမ္းေလးကို ေရြးျဖစ္ေတာ့မယ္လို႕ ေတြးရင္း လမ္းထဲ ခ်ိဳးဖို႕အျပင္ အေတြးေလးတစ္ခုက ႏွိပ္စက္တယ္။ ဝါသနာနဲ႕ စိတ္အာဟာရ ျပည့္စံုရင္ ျပီးေရာတဲ့လား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေလး။ ဟုတ္တယ္။ ကၽြန္မ မွာ တာဝန္ေတြ ရွိေသးတယ္။ ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ဖို႕ တာဝန္ေတြရွိေသးတယ္။ ကၽြန္မ ႏွလံုးသားရွိတဲ့ လမ္းကေနသြားလို႕ကေတာ့ ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေသခ်ာတယ္။
 ခ်ိဳးလက္စ ေျခလွမ္းဟာ လမ္းေလးေပၚ ေျခမခ်ႏိုင္ေသးခင္မွာ တင္ ေခတၱရပ္တန္႕…………။ တာဝန္နဲ႕ ႏွလံုးသား ၾကား ဘယ္အရာကို ကၽြန္မ ေရြးခ်ယ္ရမယ္ဆိုတာ ……………….။

“တစ္ဘက္က ငါ့ရဲ႕ဝါသနာ တစ္ဘက္က ငါ့အတြက္ဝမ္းစာ အားလံုးအေရးၾကီးေနလို႕ ဆံုးျဖတ္ရမယ္ တကယ္ကို ေသခ်ာစြာ..
တစ္ဘက္က ငါ့အတြက္ အၾကင္နာ တစ္ဘက္က ငါ့ရဲ႕ သိကၡာ အားလံုးအစြန္းအထင္းမခံလို႕ ဆံုးျဖတ္ေတာ့မယ္ တကယ္ကို ေသခ်ာမွ
ဘယ္အရာကို စြန္႕လႊတ္လိုက္ရမလဲ.. အဆင္ေျပေအာင္ၾကိဳးစားလည္းမလြယ္ ငါျဖစ္ခ်င္တာရယ္ ငါျဖစ္ေနတာနဲ႕
ရူးသြားရင္ေကာင္းလိမ့္မယ္ ဟုတ္တယ္ ရူးေလာက္ေအာင္ ခက္တဲ့အေျဖတစ္ခုရယ္ ဘာေတြကိုေရြးခ်ယ္ ငါဘယ္လိုေရြးမလဲ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ အသျပာေတြရဲ႕ၾကားထဲ
ရူးသြားရင္ေကာင္းလိမ့္မယ္ ဟုတ္တယ္ ရူးေလာက္ေအာင္ ခက္တဲ့အေျဖတစ္ခုရယ္ ဘာေတြကိုေရြးခ်ယ္ ငါဘယ္လိုေရြးရမလဲ ရင္ခုန္ဖက္နဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားအတြက္”
………….
ရည္ေဝ

1 comment:

မိုးနတ္ၾကယ္စင္ said...

ေနာက္ဆံုး ႏွစ္ပုဒ္က တကယ္ထိတယ္ ရင္ထဲ...:)))
ကဲ ...ရည္ေ၀
မင္း ဘာေရြးမလဲ :P

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္