Tuesday 18 February 2014

စည္းအျပင္က လူ


ခ်စ္သည္။ အလွဆင္ကာ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ မီးပံုးေလးမ်ားကို ခ်စ္သည္။ အလွဆင္ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ အျပံဳးမ်ားကို ခ်စ္သည္။ အလွဆင္တြဲဆက္ထားသည့္ လက္ကေလးမ်ားကို ခ်စ္သည္္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ဆူးတစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လို႕ေနခဲ့သည္။
ကိုယ္ခ်စ္ခင္ရေသာ အရာဝတၳဳမ်ား၊ လူမ်ား နာက်င္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ေသလုမတက္ခံစားရပါသည္။ ထို႕အျပင္ ထိုသို႕နာက်င္ေအာင္လုပ္သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေနေသာအခါ ပိုလို႕ပင္ နာက်င္ခံစားရ၏။
“လူေတာမတိုး၊ လူရာမဝင္” ဆိုသည့္ စကားကို ၾကားဖူးပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္က လူေတာမတိုးသည့္ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ပါသည္။ လူရာမဝင္သည့္ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ၾကီးက မည္မွ်ပင္သံေယာဇဥ္ရွိသည္ဟုဆိုဆို၊ ကိုယ္သံေယာဇဥ္ရွိသူမွန္သမွ်ကို အနာတရသာ ေပးတတ္သူမွာ မည္ကဲ့သို႕ေပ်ာ္ရမည္နည္း။

ကိုယ္ေပးလိုက္တုန္းက ပန္းတစ္ပြင့္သည္ တစ္ျခားတစ္ဖက္သို႕ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ဆူးအျပိဳင္းျပိဳင္းႏွင့္ ရိုးတံသာ ျဖစ္ေနတတ္သည္ကို ၾကံဳရဖန္မ်ားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ရင္တစ္ခုလံုး နာက်င္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္က လူရာဝင္ေစရန္၊ လူေတာတိုးေစရန္ မြမ္းမံသင္တန္း တက္ဖို႕လိုအပ္ေနေသးသူသာျဖစ္သည္။
ခ်စ္သည္။ တြဲလက္မ်ားကို ခ်စ္သည္။ သို႕ျဖင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္တြဲခဲ့ဖူးေလ၏။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ တြဲလက္သည္ ဆူးတံအျပိဳင္းျပိဳင္းတို႕ ထြက္၇ွိေလေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္လက္ကို လာေရာက္ဆြဲယူသူတို႕သာ နာက်င္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ့္မွာမူ ျပင္ပအသြင္သ႑န္က မည္သို႕မွ်မျဖစ္ခဲ့၊ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္၌သာ ေရွာင္ၾကဥ္စရာဟု အၾကိမ္ၾကိမ္ႏွလံုးသြင္းရငး္ နာက်င္ရေတာ့၏။
ကၽြန္ေတာ္က ထူးဆန္းေသာ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မသတ္မွတ္ထားပါ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူးဆန္းေသာ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းဟု အမ်ားအျမင္ခံရသည္ကို သိေနရပါသည္။ သိမ္ငယ္စိတ္သည္ မည္ကဲ့သို႕ဝင္လာသနည္း။ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ သိေနသည္က ကၽြန္ေတာ္သည္ လူမႈဆက္ဆံေရးဘာသာတြင္ ညံ႕ဖ်င္းခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ကိုယ္က အေကာင္းတစ္ခု ေျပာခ်င္လွ်က္ ကိုယ့္ႏႈတ္ခမ္းက ထြက္သားတတ္သည္က မာထန္ထန္စကားသံမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း သိေနခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ကိုယ့္စိတ္၏ေစတနာသန္႕စင္မႈကိုအရဲကိုးရင္း အေဝးကသာ ေငးၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ စည္းဝိုင္းအတြင္းသို႕ဝင္ဖို႕ၾကိဳးစားမိခဲ့သည္။ ထိုစည္းဝိုင္းကေလးသည္ နားလည္မႈ၊ ေႏြးေထြးမႈ၊ သံေယာဇဥ္တို႕ ရင္းႏွီးထားေသာ စည္းဝိုင္းကေလးသာျဖစ္သည္။
သိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဖူးသည့္ အပူေရာင္မ်က္လံုးမ်ား မရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ဖူးသည့္ အပူေရာင္စိတ္ဆႏၵမ်ား မရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဖူးသည့္ အပူေရာင္ အေတြးမ်ားမရွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ထံုးစံအတိုင္း စာေမးပြဲ က်ပါသည္။ ထိုစည္းဝိုင္းေလးအတြင္း ေပ်ာ္လွ်က္ ကၽြန္ေတာ္စာေမးပြဲ က်ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ေပးလိုက္သမွ် ပန္းတုိင္းသည္ စည္းဝိုင္းအတြင္းတြင္ အဆူးမ်ား ျပိဳင္းျပိဳင္းရိုင္းရိုင္းပြင့္ေနသည့္ ႏွင္းဆီခက္တို႕ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ရနံ႕တို႕ မည္မွ်ပင္ေမႊးေစကာမူဆူးစူးၾကသည့္အခါ..။ ႏွင္းဆီမည္မွ်လွေစကာမူ ဆူးစူးၾကသည့္အခါ…။
ကၽြန္ေတာ္ စာေမးပြဲ က်ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေအာင္ေပးခ်င္စိတ္ျဖင့္ ထိုစည္းဝိုင္းကေလး ၾကိဳးစားေနသည္။ ထိုသို႕ၾကိဳးစားေနျခင္းကို ေတြ႕ေလတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေမးခဲ့မိသည္က ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါရဲ႕လား ဟုပင္ျဖစ္သည္။
--++--
ကၽြန္ေတာ္လက္ခံံသည့္အရာမ်ားတြင္ ပန္းမ်ား၊ ေခ်ာကလက္မ်ား၊ ေမႊးရနံ႕မ်ားစြာ ပါခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေပးႏုိင္ခဲ့ေသာ အရာမွာ နာက်င္ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေပးလိုက္သည့္ ႏွလံုးသားသည္ တစ္ဖက္သားအတြက္မူ ဆူးစၾကာ ျဖစ္ေနေသာအခါ..။
ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ ဆြဲယူလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ကိုယ့္အတြက္ ထပ္မံနာက်င္မည့္ စည္းဝိုင္းေလးအား မျမင္လိုေတာ့။ ကိုယ္သည္ စည္းဝိုင္းအျပင္ဘက္ ရွင္သန္ရမည့္သူသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ကား သာမန္ဆူးတစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ႏွင့္ နာက်င္ေစရန္ မည္သူ႕ကိုမွ် ခိုင္းေစခြင့္မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္ရွိပါ၏။
ကိုယ္သည္ကား သာမန္ဆူးတစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ အျပစ္ရွိပါ၏။ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကိုယ္ ဆြဲငယ္ေနထိုင္ဖို႕ ကိုယ့္အား လႊတ္ပစ္လက္ေလွ်ာ့ေစရန္ စည္းဝိုင္းေလးအား ေတာင္းပန္လိုသည္။
ကိုယ္စိတ္က လြတ္ေျမာက္တယ္ ဟု မသတ္မွတ္မခ်င္းကၽြန္ေတာ္မလြတ္ေျျမာက္ေသးပါ။ထို႕အတူကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားတို႕ ရင္းႏွီးထားသည့္စည္းဝိုင္းကေလး မသိရွိေသးသည့္အရာတို႕ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။
--++---
အေမွ်ာ္လင့္ၾကီးေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့ရေသာ သံေယာဇဥ္တစ္ခု ျပိဳက်ပ်က္စီးသြားသည့္ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္တို႕ ၾကမ္းရွခဲ့သည္ဟု ေျပာလွ်င္ ယံုေလမည္လား။ သို႕မဟုတ္ ထို႕ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲလာေသာ ကိုယ့္အသြင္အျပင္ကို မထိန္းခ်ဳပ္တတ္ေသာစရိုက္ဟု ေျပာလွ်င္ ယံုေလမည္လား။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ေျဖရွင္းဖို႕ခက္ခဲေသာ၊ ေျပာဖို႕ရာ ခက္ခဲေသာ အပိုင္းမ်ားစြာက်န္ရွိေနေသးသည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဆူးတစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လို႕ေနခဲ့သည္။
ဆိုၾကပါစို႕။ လူတိုင္းတြင္ သီးသန္႕သက္ဆိုင္သည့္ ကံၾကမၼာရွိသည္ဟု ဆိုၾကပါစို႕။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ရွိေသာ ကံၾကမၼာသည္အထီးက်န္ဆန္ဆန္ေနထိုင္ဖို႕သာ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္၍ ရႏုိင္ပါသည္္။ စိတ္ကိုဖြင့္၍ မေပါင္းတတ္သူတစ္ဦးဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဖြင့္ႏိုင္သမွ် အဆံုးစြန္ထိ ဖြင့္ျပီးခဲ့ေၾကာင္းလည္းသိေစခ်င္လွသည္။ ထို႕ထက္ပို၍ သတ္မွတ္ႏိုင္သည္က ကၽြန္ေတာ့္အနားတိုးကပ္လာသူအေပါင္းအား နာက်င္ေစေသာ အစြမ္းသတၱိရွိသည့္ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းဟုပင္။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို ဖြင့္ဟႏိုင္သမွ် အဆံုးစြန္ထိ ဖြင့္ဟပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္ ဖြင္လိုက္သမွ်ေသာ စိတ္တို႕သည္ နာက်င္မႈကိုပါ တစ္ပါတည္း သယ္ေဆာင္သြားတတ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အရြဲ႕တိုက္မႈမ်ားႏွင့္ ေနသားက်ေနခဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္သလို စိတ္အဆာမေျပမႈမ်ားႏွင့္လည္း ေနသားက်သူတစ္ဦးျဖစ္လို႕ ေနခဲ့သည္။
စိတ္သည္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာပင္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၌ ေနသားက်လာသည့္အခါ လြတ္ေျမာက္လိုသည့္ ဆႏၵမရွိေတာ့ေလသည္လား။ လြတ္ေျမာက္ျခင္းလမ္းစကို မရွာေဖြေလေတာ့သည္လား။ မည္သို႕လုပ္လွ်င္မည္သည့္အက်ိဳးဆက္ ဆိုသည့္ ပံုေသနည္းၾကီးသာ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္အတြင္း၌ ၾကီးစိုးရင္း လက္ရွိၾကီးရင့္ေနသည့္ အသက္ထိ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသည္။ ရံဖန္ရံခါ ခ်ိဳးေဖါက္ခဲ့သည့္ ျပစ္မႈတိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္စည္းဝိုင္းေလးအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္သည္။ အသြင္တူအဆင္ကြဲ ေရာင္စံုလူေလးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္စည္းဝိုင္းအတြင္း၌ ရွိေနၾကေသာ ကၽြန္ေတာ့္ေရာင္စံုလူေလးမ်ားကိုခ ်စ္သည္။
သို႕ေသာ္ နာက်င္သူမွာ တစ္ဦးထက္မကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္က အနီးရွိအရာအားလံုးအား နာက်င္မႈႏွင့္ဒုကၡသာ ေဝမွ်တတ္သူျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ စည္းဝိုင္းအျပင္ဘက္သို႕ ေျခလွမ္းသင့္ျပီျဖစ္၏။ ဆိုၾကပါစို႕။ ခါးပိုက္ႏိႈက္ခံရသည္ဆိုပါစို႕။ တစ္ခါျဖစ္လွ်င္ ခိုးသူအျပစ္၊ ႏွစ္ခါျဖစ္လွ်င္ တိုက္ဆိုင္တာ၊ သံုးခါျဖစ္လွ်င္ အခိုးခံရသူညံ႕ ျခင္း တဲ့။ယခု တတိယအၾကိမ္မကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ ကံၾကမၼာကို ယိုးမယ္မဖြဲ႕လိုေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ကို စည္းဝိုင္းအျပင္ဘက္မွာ ေနထုိင္ရန္ ဇာတာပါသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ့္သီးသန္႕ဇာတာကိုက အထီးက်န္ဆန္စြာေနထုိင္ရမည့္သူတစ္ဦးဆိုလွ်င္ ဟုတ္ကဲ့။ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ခင္ရသူအေပါင္းကိုမူ နာက်င္ျခင္းမွ လြတ္ကင္းေစခ်င္ပါသည္။
လြတ္ ကင္း ေစ ခ်င္ ပါ သည္။

ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္