အသက္တစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္အထက္သာ
နားေထာင္ခြင့္ရွိသီခ်င္းမ်ားသည္ ေလတြင္ပ်ံဝဲလွ်က္ ကေလးအစေခြးအဆံုး တရို႕ရို႕
အူကာေအာ္ကာဆိုသည့္ေခတ္ထဲသို႕ေရာက္ရွိေနခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ထိုသီခ်င္းမ်ားအတြက္
ကန္႕သတ္ခ်က္သည္ လူတိုင္းႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွ ျပည့္တန္ဆာစကားမ်ား ထြက္မလာေစရန္သာ
ရည္ရြယ္ခဲ့သည္။
ယခုေတာ့ ေခတ္ၾကီးက တိုး၍ တိုး၍
ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာခဲ့ျပီျဖစ္၏။ ကန္႕သတ္ခ်က္သည္ ကန္႕သတ္ခ်က္အဆင့္ပ၌သာ မရပ္တန္႕ေတာ့။
မ်က္မျမင္အတြက္ ကန္႕သတ္ခ်က္၊ ကေလးမ်ားအတြက္ ကန္႕သတ္ခ်က္။ တိုး၍လာသလို
ထင္ေပၚမႈသည္လည္း တိုး၍ တိုး၍လြယ္ကူလာခဲ့၏။ အသံထြက္ရြတ္၍မရေသာ
ကဗ်ာတို႕ေပၚထြန္းလာျပီျဖစ္သလို ဖိုမခြဲျခားခ်က္မ်ားကိုပင္
တသီးတသန္႕ကဗ်ာလုပ္ၾကည့္ၾကသူတို႕ ေပၚလာျပီျဖစ္၏။ ယခုေခတ္မွာပင္ ဆိုရိုးစကားတစ္ခုေပၚထြန္းလာျပီျဖစ္သည္။
သုေတသနဆိုင္ရာစာတမ္းမ်ားကို မ်က္စိအေညာင္းခံ၊ စိတ္အေညာင္းခံရွာၾကည့္မည့္အစား
ထိုအမ်ိဳးအစားကို သုေတသနျပဳကာ ေရးသားထာေသာ ကဗ်ာမ်ား၊ ရသစာတမ္းမ်ားကိုသာ ရွာေဖြ
ဖတ္ရႈၾကည့္စမ္းပါဟုပင္ျဖစ္သည္။
ကေလးတစ္ေယာက္၏ လက္ေရးသည္
ဝိုင္းစက္လွပဖို႕ မလြယ္ေသာ္လည္း စီးကရက္လက္ၾကားညပ္ဖို႕ေတာ့ လြယ္ကူသည္။ ဆင္းရဲသည္ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ၊
ကေလးတို႕၏ ဘဝသည္ ေမတၱာတရားကင္းေသာ ရွင္သန္ေနထိုင္မႈကိုရရွိေနၾက၏ မိန္းမပ်ိဳတစ္ေယာက္၏
ဘဝသည္ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ အျပာခန္းတိုးဖို႕ လြယ္ကူေနျပီျဖစ္၏။ ယေန႕ေခတ္ၾကီးကား
ေယာက်္ားျပည့္တန္ဆာမ်ား ေပါမ်ားလာသလို မိန္းမျပည့္တန္ဆာမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာ၏။
ေငြေၾကးလိုအပ္ခ်က္သည္ လူတိုင္းအတြက္ ျမင့္သထက္ျမင့္ျမင့္လာသလို
ေငြေၾကးျပည့္စံုသူမ်ားသည္လည္း ကိုယ့္သားသမီးကို ပညာေရးဖက္တြန္းပို႕ရင္း
အသိအလိမၼာတိုးဖို႕ရာ ရသစာေပဖတ္ရန္ လမ္းညႊန္ဖို႕ ေမ့လာျပီျဖစ္၏။
ထိုသို႕ျဖင့္ ေခတ္ၾကီးသည္
ႏွလံုးသားမပါေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို လြယ္ပိုးထားရသည့္ သားပိုက္ေကာင္ပမာရွိသည္။
ဦးေႏွာက္ျဖင့္တြက္ခ်က္ေနသည့္ သားသမီးမ်ားကို ထမ္းပိုးရင္း သူ႕ကို
မေကာင္းၾကံေနသည့္ အေျခအေနအားမ်က္ရည္လည္ရြဲျဖင့္ ေငးၾကည့္ေနရသကဲ့သုိ႕ရွိ၏။
“ေခတ္ပ်က္ၾကီးထဲ ၾကီးလာရတာကိုး..
ေခတ္ၾကီးက ေကာင္းမွမေကာင္းတာ ေခတ္ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ခဏပဲ”
ေခတ္ေခတ္ေခတ္…။ လူတိုင္းလူတိုင္းက
မေကာင္းေျပာျခင္းကို ခံရေသာ ေခတ္။ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း ဘာ့ေၾကာင့္
မေကာင္းေျပာခံရလဲဟူသည့္အေျဖကို ရွာေဖြခ်င္လာျပီျဖစ္၏။
ေခတ္တိုင္းဘာ့ေၾကာင့္မေကာင္းသလဲ ဆိုသည့္အေျဖကို မရွာခင္ အမိႏိုင္ငံေတာ္ ဆိုသည့္
စကားလံုးကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီးညြတ္ညြတ္ႏူးႏူးသံုးသူမ်ားကို ဦးစြာရွာေဖြမိေတာ့
စိတ္ဝယ္ ဆစ္ခနဲ။ ကိုယ့္ေပါင္ေပၚမီးက်မွ ပူမယ့္အပူသည္မ်ားၾကားဝယ္
အမိႏိုင္ငံေတာ္ဟူသည့္စကားလံုးကို ရိုက်ိဳးညြတ္ႏူးစြာသံုးသူက နည္းပါးလွသည္။
“ျမန္မာအားကစား ကမၻာကို
လႊမ္းႏိုင္ရမည္”ဆိုသည့္ သီခ်င္းသံကို မ်က္ရည္အျပည့္ျဖင့္ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္သီဆိုဝံ႕ပါသည္။
သို႕ေသာ္ ဆႏၵထုတ္ေဖၚပြဲသို႕ ရဲရဲဝံ႕ဝံ႕သြားဖို႕ရာ မရဲေသးပါ။ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ
ျမင္ေနရသည့္ မ်က္ရည္စက္မ်ားးႏွင့္အတူ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် အနားတြင္ထိုင္ကာ လက္ဆြဲ၍
ငိုေၾကြးခ်င္လွပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္စည္းစိမ္ထဲမွ လယ္လုပ္ယာခုတ္ဖို႕ ေပးခ်င္လွပါသည္။
သို႕ေသာ္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကပင္ မရွိမရွားအစားထဲကျဖစ္၍
ကိုယ္ပိုင္အိမ္တစ္လံုးရေအာင္မနည္းၾကိဳးစားေနရသည့္အျဖစ္ဝယ္…။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သည္ပင္
ေပါင္ေပၚမီးက်မွ ပူသည့္အမ်ိဳးအစားျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံလိုက္မိေတာ့ ေခတ္ၾကီးကမွ
မေကာင္းတာကိုး ဟု တီးတိုးေရရြတ္မိလိုက္ေသးသည္။ ဟုတ္သည္။
ေတာင္မင္းေျမာက္မင္းမကယ္ႏိုင္ဆိုသည့္ အေနအထားရွိသည့္ ေခတ္ၾကီးထဲဝယ္
ကိုယ့္ေပါင္ေပၚမီးက်မွ ပူတတ္ေအာင္ တကူးတကေလ့က်င့္စရာမလိုခဲ့။ ဟုတ္သည္။ ေခတ္သည္သာလွ်င္
အျပစ္ျဖစ္ပါသည္။
(-)
ေခတ္ၾကီး ငိုေနေလာက္သလားဟု
ေဝေဝဝါးဝါးေတြးၾကည့္မိသည္။
“ဟဲ့ ငါတုိ႕ ေခတ္တုန္းက
လက္ကေလးကိုင္တာေတာင္ ရင္ဖိုေနတာဟဲ့”
“အေမတို႕ေခတ္က ေခတ္ေဆြးၾကီးပါဗ်ာ
ဒီေခတ္က ျမန္တယ္ အေမရဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္သမီးက အသက္ ၁၃ ႏွစ္ပဲရွိေသးတာေပမယ့္ စိတ္မခ်ရဘူး
လူၾကီးလစ္ရင္လစ္သလို ျပႆနာတက္ႏို္ငတယ္ ေခတ္ကိုက အတတ္ျမန္တဲ့ ေခတ္ကိုး”
“နင္တို႕ေခတ္က ေခတ္ပ်က္ေခတ္ဆိုးထဲ
ေရာက္ေနတာကိုး”
ၾကားရသည့္ စကားသံမ်ားၾကား
ေခတ္ၾကီးငိုေနေလာက္သည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။ သိပ္မၾကာခင္ေရာက္ရွိလာေတာ့မည့္ ၂၀၁၄ ဟူသည့္
ခုႏွစ္ၾကီးသည္လည္း ရင္တဖိုဖိုရွိေနေလာက္ျပီျဖစ္၏။
ေခတ္သည္ အသံမထြက္ဘဲ ငိုေနေရာ့သလား
ဆိုသည့္ ေယာင္ခ်ာခ်ာအေတြးမ်ား ပတ္လည္ရိုက္ရင္း ေခတ္ၾကီးကိုယ္စား ရင္ေမာမိသည္။
ေခတ္သည္ အျပစ္မရွိပါဘဲ သူ႕တာဝန္ခ်ိန္တြင္ သူပိုက္ေထြးယုယခဲ့ေသာ သားသမီးမ်ား၏
လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ဟု တံဆိပ္ကပ္ျခင္းခံလိုက္ရျပီျဖစ္၏။ ေခတ္သည္
သူပိုက္ေထြးယုယထားေသာ သားသမီးမ်ားကို ေနာက္တစ္ေခတ္သို႕ မ်က္၇ည္လည္ရြဲျဖင့္
လက္လႊႊဲေပးေလ့ရွိေလသည္လား။
ေခတ္ႏွင့္အညီပင္ အသံထြက္ဆို၍ မရေသာ
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္ တီထြင္ခ်င္ပါသည္။ သခ်ၤာပုစၦာတစ္ခုတြင္ပင္ အသံထြက္၍
ရေသးသည္။ အသံမထြက္ေသာ သီခ်င္းဟူသည္မွာ ရွိပါ့မလား ဟု ေမးစရာျဖစ္လာ၏။ သို႕ေသာ္
ရွိပါလိမ့္မည္။ ထိုသီခ်င္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားမွ တီးခတ္လိုက္ေသာ သံစဥ္ကို
ႏွလံုးသားခ်င္းရင္းႏွီးသူသာ ၾကားရမည့္ သီခ်င္းျဖစ္သည္။
ဟုတ္သည္။
ကန္႕သတ္ခ်က္တို႕ရွိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသား၏
အရင္းႏွီးဆံုးသူမဟုတ္လွ်င္ ထိုသီခ်င္းသံကို မၾကားႏိုင္။ ထိုသီခ်င္းသံကို
ၾကားမည့္သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသား၊ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝကို
နားလည္ေပးထားသူသ ာ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။
ဒါက ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း၏
မူပိုင္သီခ်င္းျဖစ္သည္။
ကန္႕သတ္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္
သီခ်င္းမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား၊ ဘဝမ်ားသည္ ေခတ္တိုင္းတြင္ ေပၚထြန္းခဲသလိုေနာင္လာမည့္
ေခတ္မ်ားတြင္လည္း ေပၚထြန္းဦးမည္ကေတာ့ အေသအခ်ာပင္။ ထို႕အတူ
ကန္႕သတ္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာသည္ လက္တလံုးေလးသာျခားထားေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားစြာျဖင့္
ေဖါက္ဖ်က္ခံရဦးမည္မွာ ေသခ်ာေနလွသည္။
ဆိုပါစို႕။အျမင္အာရံုျဖင့္
တြက္ခ်က္စစ္ထုတ္ရေသာ သေကၤတမ်ားျဖင့္ အေခ်ာသတ္ထားသည့္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္က တီးခတ္ဖို႕
တာဝန္ယူထားရသည္ ဆိုပါစို႕။ ထိုမ်က္မျမင္၏ ဘဝတြင္ တစ္ခါမွ မသင္ယူခဲ့ရေသာ
သေကၤတမ်ားအတြက္ ထိုမ်က္မျမင္တြင္ ေက်ာ္၍ တီးခတ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိမရွိ
အျငင္းပြားၾကည့္မည္ ဆိုပါစို႕။
ယထာဘူတက်က်တြက္စစ္ရလွ်င္ေတာ့
မ်က္မျမင္တြင္ အျပစ္မရွိ။ သူမသင္ယူခဲ့ရေသာ ဂီသေကၤတမဟုတ္သည့္ ဘာသာစကားအတြက္
မ်က္မျမင္တြင္အျပစ္မရွိ။ ေရးစပ္သူတြင္သာ အျပစ္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍်မ်ားတီးခတ္ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္
မ်က္မျမင္တြင္ အျပစ္ရွိခဲ့ျပီျဖစ္၏။ အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္အသက္သြင္းထားသည့္
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ျပည့္ျပည့္ဝဝတီးခတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါဘဲ တီးခတ္လိုက္လွ်င္
နားေထာင္သူတို႕ အက်ိဳးယုတ္ေစသလို ေရးစပ္သူကိုလည္း ေစာ္ကားရာ ေရာက္သည္မဟုတ္ပါလား။
ေခတ္သည္ မ်က္မျမင္ကဲ့သုိ႕ ျဖစ္ေနသည္။
မႏုိင္ဝန္ထမ္းကာ အသက္ဆက္ေနရသူကဲ့သုိ႕ ျဖစ္ေနျပီျဖစ္၏။ သူနားမလည္ေသာ ဘာသာစကားတို႕၊
က်င့္ဝတ္တို႕ျဖင့္ သူ႕သားသမီးမ်ားက ရွင္သန္ေနထိုင္ျခင္းကို ခံေနရသည္။ သူ႕အေနျဖင့္
သူ႕သားသမီးမ်ားအတြက္ တစ္စံုတစ္ခုမလုပ္ေပးႏုိင္သလို တစ္စံုတစ္ခု မတားဆီးေပးႏိုင္ခဲ့။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေျဖရွင္းမွ ရမည့္ ျပႆနာမ်ားကို လက္ကိုင္ရင္း သူ႕သားသမီးမ်ားသည္
သူ႕ကို မေကာင္း ေျပာေနၾကသည္။ ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ဟု ေျပာေနၾက၏။
ေခတ္ေကာင္းဟု ေျပာဆိုၾကမည့္အခ်ိန္သည္
မည္သည့္အခ်ိန္ျဖစ္မလဲ ဟူသည့္ အေျဖကို တကူးတက တြက္စစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့………..။
အေျဖ သိသိႏွင့္
မရွိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ထားေသာ ပုစၦာတစ္ပုဒ္ကို ေကာက္ရလိုက္သကဲ့သုိ႕ရွိ၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ (-+)ေခတ္တြင္
ရွင္သန္ေနေသာ သားသမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အီလည္လည္အေျဖစကားျဖင့္သာ…။
ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)
No comments:
Post a Comment
မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္