“ကိုယ္တို႕သည္
လူငယ္…….”
ပြဲေတာ္က
အသက္မဲ့လြန္းေနသည္။ ပြဲေတာ္တြင္ ၾကိဳးဆြဲေနသူမွာ သူ လိုခ်င္လိုအပ္ေသာ အရာမ်ားကိုသာ
ေရြးခ်ယ္ကခုန္ေစ၍ က်န္အရုပ္မ်ားအားတိတ္ဆိတ္ဆြံ႕အေနေစသည္။ ပြဲေတာ္တြင္ လိုအပ္ေသာ အဓိကအခ်က္မွာ ေႏြးေထြးမႈပင္ျဖစ္သည္။
ေႏြးေထြးမႈသည္ ေရွးမဆြက ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ သံေယာဇဥ္ဟု မဆိုလိုပါ။ ေႏြးေထြးစြာေဖးမမႈႏွင့္
ယံုၾကည္မႈပင္ျဖစ္သည္။
ဟုတ္သည္။ ပြဲေတာ္သည္ အသက္မဲ့လြန္းေနသည္။
ဟုတ္သည္။ ပြဲေတာ္သည္ အသက္မဲ့လြန္းေနသည္။
“ပြဲေတာ္တြင္ကျပေဖ်ာ္ေျဖရန္
ရုပ္ေသးမ်ား အလိုရွိသည္...။”
ဒီစာတနး္သည္
ပြဲေတာ္ျပင္ပမွ လူေလးမ်ားအား ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ ေငးၾကည့္သြားေစသည္။ ပြဲေတာ္သည္
ဘာ့အတြက္လဲ။ ပြဲေတာ္မွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ရလွ်င္ ဘယ္လိုအက်ိဳးရမလဲ။ပြဲေတာ္မွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖင့္
မိသားစုဂုဏ္ကို ေဆာင္ႏိုင္မည္လား။ ထိုကဲ့သို႕ေသာ အေတြးမ်ားအျပင္ ဒီပြဲေတာ္မွာ ကျပေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖင့္
ပြဲေတာ္၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းရာေရာက္ပါသည္ေလ ဟူသည့္ အေတြးေလးမ်ားလည္း ေတြးၾကသည္။
သို႕ျဖင့္ လူေလးမ်ားၾကားဝယ္ ထိုရုပ္ေသးေလွ်ာက္လႊာကို အလုအယက္ကို ေျပးယူရင္း ေလွ်ာက္ၾကရေတာ့၏။
ဟားတိုက္ေနသည္။
သစ္ပင္ၾကီးမ်ားက ဟားတိုက္ရယ္ေမာေနၾကသည္။ ပြဲေတာ္သည္ လူေလးမ်ားအား အမွန္တကယ္ လိုအပ္ပါရဲ႕လား
ဟူသည့္ ေမးခြန္းျဖင့္ သစ္ပင္ၾကီးမ်ားဟားတိုက္ရယ္ေမာေန ၾကသည္။ ေလွ်ာက္လႊာတြင္ မပါဝင္ေသာ
အရည္အခ်င္းမ်ားစြာ က်န္ရွိေသးသည္။ ေလွ်ာက္လႊာျဖည့္သူတိုင္းကို ပြဲေတာ္က လက္ခံပါလိမ့္မည္။
လူအင္အားမ်ားျခင္းသည္လည္း ဂုဏ္အဂၤါတစ္ရပ္မဟုတ္ပါ့လား။ သို႕ေသာ္ တကယ္အသံုးခ်မည့္သူသည္
တကယ္အသံုးက်မည့္သူ ျဖစ္ရမည္၊ ထိုကဲ့သို႕ တကယ္အသံုးက်ရန္လည္း အရည္အခ်င္းမ်ားစြာလိုအပ္ေသးသည္
တဲ့။ သက္တမ္းရင့္သစ္ပင္ၾကီးမ်ား၏စကား အၾကားတြင္လည္း လူေလးမ်ား ေၾကာက္မသြားပါ။ လူငယ္ဟူသည့္
စာတမ္းကို ကိုင္ဆြဲလွ်က္ ပြဲေတာ္တြင္းကရန္ျပင္ဆင္ေနၾကသည္ ။ ေလွ်ာက္လႊာျဖည့္ရန္သာ
ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။
“မင္းတို႕အထဲက
အသံုးက်သူနည္းနည္းသာ အသံုးခ်ခံရမွာ က်န္တာက လူအင္အားျပရံုေလာက္ပါပဲကြာ ဒါ့အတြက္နဲ႕ေတာ့
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဘာင္ထဲ ခုန္မခ်စမ္းပါနဲ႕ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လူပီပီသသေနလိုက္စမ္းပါ”
လူေလးမ်ားကား
မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကရင္း ေလွ်ာက္လႊာကိုသာ ဖိျဖည့္ေနၾက၏။
ယခုေတာ့ လူေလးမ်ားသည္ပြဲေတာ္တြင္းဝယ္
ရုပ္ေသးရုပ္အျဖစ္ကျပခြင့္ရျပီ ျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ကျပဖို႕ အခြင့္အလမ္းမသာ။ သစ္ပင္ၾကီးမ်ားက
ေျပာသည့္ အသံုးက်သည့္ အရည္အခ်င္းဆိုသည္ကို သူတို႕ နားလည္ သေဘာေပါက္သလုိလို
ရွိလာျပီျဖစ္သည္။
“လူပီပီ ထမင္းစားတတ္ရမည္။”
ဟုတ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ လူပီပီသသ ထမင္းမစားတတ္ၾက။
အဖိတ္ဖိတ္အစင္စင္ႏွင့္ ႏို႕နံ႕မစင္ေသးသည့္ကေလးငယ္ကဲ့သို႕ စားတတ္ၾကသည္။ ထို႕အတြက္
လူပီပီသသထမင္းစားတတ္ျခင္းသည္လည္း အသံုးက်သည့္ အရည္အခ်င္းပင္ျဖစ္သည္။
“လူပီသစြာ လိုအပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ ေခါင္းညိတ္တတ္ရမည္”
ဟုတ္သည္။ ဒါသည္လည္း အၾကီးမားဆံုးလိုအပ္ခ်က္သာျဖစ္သည္။ ဘယ္ေနရာတြင္
ေခါင္းညိတ္၍ ဘယ္ေနရာတြင္ ေခါင္းခါရမည္ဆိုသည္ကို သိသူသည္ အၾကီးမားဆံုးေအာင္ျမင္မႈကို
လက္ဝယ္ပိုင္ပိုင္ရရွိႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ အဓိက အေရးအၾကီးဆံုးအခ်က္ကားနားလည္မႈပင္တည္း။
ဟုတ္သည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လူေလးေတြသာျဖစ္သည္၊ ထို႕အတြက္ ေစာဒကဆိုသည့္စကားကို
ေမ့ထားရမည္ ဆိုသည့္နားလည္မႈ ရွိဖို႕လိုပါသည္။
ပြဲေတာ္သည္ တင္သမွ် ေလွ်ာက္လႊာတိုင္းကိုလက္ခံ၏။ ထိုအခါ
အလႊာစံုမွ လူေလးမ်ားပါပါဝင္လာၾကေတာ့သည္။ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈအသိုက္အဝန္းမွ ေမြးဖြားလာေသာ
ရုပ္ေသးအလႊာ၊ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ေဘာင္မဲ့ေနတတ္ေသာ ရုပ္ေသးအလႊာ စသျဖင့္ အလႊာကိုယ္စီ
ပါဝင္လာၾကေတာ့သည္။ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈအသိုက္အဝန္းမွ ေမြးဖြားလာေသာ အလႊာတို႕အတြက္
နာမည္ေကာင္းလက္မွတ္မ်ား အၾကိမ္ၾကိမ္ရေသာ္လည္း စိတ္လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ရွင္သန္ခဲ့ေသာ
အလႊာတို႕အတြက္မူ နားလည္ေအာင္ နာမည္ဆိုးလက္မွတ္မ်ား မရေပမယ့္ သိမ္ငယ္မႈေတာ့
အခါခါရခဲ့သည္။
ကိုယ္သည္ သိမ္ငယ္ခံစိတ္လြတ္လူတန္းစားအလႊာမွ ျဖစ္သည္ဆိုသည္ကို
ရဲရဲဝံ႕ဝံ႕ၾကီး ဟစ္ေၾကြးပစ္လိုက္ခ်င္သည္။
(၂)
ကိုယ္သည ္ကိုယ္သာ ျဖစ္သည္။
ထိုစကားကို တစ္ဘဝလံုးစာအတြက္ ဆိုခ်င္ပါသည္။ ကိုယ္သည္ကိုယ္သာ
ျဖစ္သည္။ ကိုယ္သည့္ ကိုယ့္စိတ္လြတ္လပ္မႈအား ေႏြးေထြးေဖးမတတ္ေသာ
သူငယ္ခ်င္းေရာင္းရင္းမ်ားအတြက္ အခ်ဳပ္တည္းခံႏိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ အသက္မဲ့ေသာ
ပြဲေတာ္တစ္ခုအတြင္း အခ်ိန္ကုန္မခံလိုပါ။ သို႕ေသာ္ ကိုယ့္လက္သည္ ထြက္ခြာရာတံခါးေပါက္ဆီသို႕
လက္မေရာက္ေသးပါ။ ကိုယ္ႏွင့္အတူတူ ရွိေနသသည့္ ရုပ္ေသးလူေလးမ်ားႏွင့္အတူ
လက္ခုပ္တီးေပးဖို႕ ျပင္ဆင္ေနပါသည္။ ပြဲေတာ္တြင္း လက္ခုပ္တီးသံသည္
အနည္းငယ္ေျခာက္ကပ္ကပ္ႏုိင္ေနမည္ကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ကိုယ့္စိတ္ဝိဥာဥ္မပါဝင္ေသာ
လက္ခုပ္တီးသံကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပင္ မႏွစ္သက္လွ။ သို႕ေသာ္ ထုိအရာသည္ပင္
လူပီသျခင္းျပယုဂ္တစ္ခုျဖစ္သည္ ဟု သိေနသည္မို႕ ကိုယ္ လက္ခုပ္တီးရပါမည္။
“ကိုယ့္လမ္းက ဘယ္ကိုသြားလဲဆိုတာ ကိုယ့္ေျခေထာက္က ပိုသိတယ္
လူငယ္ပဲ အရွိန္ေလးနဲ႔
ရည္မွန္းခ်က္ေတြ တဒိုင္းဒိုင္း ပစ္ခ်မယ္
ဒီမာန္ကိုၾကည့္လိုက္...
မီးတစ္စက,စ ေလာင္တက္တယ္ ေထာင္တက္မယ္
ေတာက္မယ့္မီးခဲဆို တရဲရဲ မဟုတ္လား
ေတာ္တန္ရံု“သြား”နဲ႔ေတာ့
က်ဳပ္တို႔ကို လာမ“၀ါး”နဲ႔ က်ိဳးသြားမယ္ ပဲ့သြားမယ္
က်ဳပ္တို႔က လူငယ္
ေျခဖ၀ါးေအာက္ ခင္းထားတဲ့ဆူးေတြလည္း ျပားသြားေစရမယ္”
ရုပ္ေသးလူေလးတစ္ေယာက္၏ ကဗ်ာတစ္ပိုင္းတစ္စကို ေရရြတ္လိုက္ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္တစ္ခုလံုး
လင္းလက္လာရသည္။ ဟုတ္သည္။ ကိုယ္သည္ လူငယ္ျဖစ္သည္။
“လူငယ္ေတြကိုအထင္မေသးနဲ႔
သူတို႔မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြ ရွိတယ္”
သူတို႔မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြ ရွိတယ္”
တျခားရုပ္ေသးတစ္ေယာက္၏
ခပ္ဖြဖြမာန္တင္းသံကိုၾကားရျပန္ေတာ့ ကိုယ္သည္ ႏွလံုးသားႏွင့္ရင္းေသာ လက္ခုပ္ကို အားပါးတရ
တီးလိုက္မိျပီျဖစ္၏။ ကိုယ္တို႕သည္ လူပီသေသာ ရုပ္ေသးရုပ္မ်ားျဖစ္ဖို႕ လုိမည္မထင္ပါ။
ႏွလံုးသားႏွင့္ ရင္းေသာ လက္ခုပ္သံမ်ားအတြက္ ကိုယ့္ႏွလံုးသားႏွင့္ ရင္းႏွီးေသာ နယ္ပယ္အတြင္းသာ
ရွိဖို႕လိုအပ္ပါသည္။
ကိုယ္တို႕သည္
လူငယ္ ဆိုသည့္ စာတမ္းကို ႏွလံုးသားတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲလွ်က္ အျမင့္မွန္းဆမရသည့္ ေတာင္ထိပ္မ်ားသို႕
တက္ေရာက္ေနသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိသို႕တက္ေရာက္ရာတြင္ အျခားသူမ်ားထက္သာသည့္အခ်က္က ကိုယ္တို႕သည္
တစ္ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္ကိုင္၍ တစ္ေယာက္လက္ကို တစ္ေယာက္ဆြဲ၍ တက္ေရာက္ေနၾကသူမ်ားမို႕
အထီးမက်န္ပါ။ အားမေလ်ာ့ပါ။ အားမပ်က္ပါ။
ကိုယ္တို႕တြင္
ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားရွိသည္။ ၾကံေဖၚၾကံဘက္မ်ား ရွိသည္။ တစ္ေယာက္ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ စိတ္ႏွလံုးသန္႕စင္စြာျဖင့္
တီးခက္ေပးမည့္ လက္ခုပ္သံမ်ားရွိသည္။ ကိုယ္တို႕သာ္ ရုပ္ေသးလူေလးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထို႕အတူ
လူငယ္မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကေသးသည္မဟုတ္ပါလား။
“လူငယ္ေတြကိုအထင္မေသးနဲ႔
သူတို႔မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြ ရွိတယ္”
သူတို႔မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြ ရွိတယ္”
ထိုစကားကို
ကိုယ္က ထပ္မံျဖည့္စြက္လိုပါသည္။
“လူငယ္ေတြကိုအထင္မေသးနဲ႕”
“သူတို႕မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြရွိတယ္”
“သူတို႕မွာ အက္ဆစ္အိပ္မက္ေတြရွိတယ္”
“တကမၻာလံုးစာ
အရည္ေပ်ာ္သြားဖို႕ လံုေလာက္တယ္” ဟုပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တို႕သည္ အသက္မပါေသာ လက္ခုပ္သံမ်ားကုိလည္း
တာဝန္တစ္ခုအတြက္ ဖန္တီးၾကပါမည္။ ကိုယ္တို႕အိပ္မက္မ်ားအတြက္လည္း ႏွလံုးသားခ်င္းရင္းေသာ
နယ္ပယ္တြင္ ေဝမွ်ၾကပါမည္။
(၃)
သစ္ပင္ၾကီးမ်ားလက္ခုပ္တီးေနၾကသည္။
စိမ့္စမ္းမ်ားက တေဝါေဝါႏွင့္ ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ေၾကာင္း အခ်က္ေပးေနျပန္သည္။
တြဲထားေသာ
ကိုယ္တို႕လက္တို႕သည္ ပိုပို တင္းက်ပ္လာသလိုရွိ၏။ ကိုယ္တို႕၏ ေျခအစံုသည္ ေတာင္ထိပ္ဆီသို႕
ေမွ်ာ္မွန္းရင္း တစ္လွမ္းခ်င္း တစ္လွမ္းခ်င္း…။
ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)
ဆရာေစပိုင္ထြဋ္၏
လူငယ္ကဗ်ာ (၃)မွ စာတပိုင္းတစႏွင့္ ဆရာေႏြလ၏ စေတးတပ္စ္ေလးကို ႏွစ္သက္လြန္း၍ သံုးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment
မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္