Friday 5 October 2012

အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္

အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္တည္းဟူေသာ ကာလသံုးပါးသည္ လူသားတိုင္းတြင္ရွိသည္။  သက္၇ွိကမၻာထဲသို႕ သက္ဆင္းမိျပီဆိုသည့္ လူသားတစ္ဦး၌ ထိုကာလသံုးပါးသည္ အလိုအေလ်ာက္ပင္ ျဖစ္ထြန္းသည္။ ကၽြန္မထံတြင္လည္း ျပီးဆံုးခဲ့ေသာ အတိတ္ရွိျပီး လက္၇ွိရွင္သန္ေနေသာ ပစၥဳပၸန္ကာလရွိသည့္အျပင္ ေမွ်ာ္မွန္းေနေသာ အနာဂတ္လည္း ရွိေပသည္။ ကမၻာေပၚရွိ အရာရာတိုင္းသည္ ကာလသံုးပါးစလံုး ပိုင္ဆိုင္ၾကသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္။

လူသည္ လူႏွင့္ဆိုင္ေသာ ကာလသံုးပါးကိုပိုင္ဆိုင္သလို သစ္ပင္သည္္လည္း သူႏွင့္ဆိုင္ေသာ ကာလသံုးပါးကိုပိုင္ဆိုင္သည္။ အတိတ္တြင္ သူသည္ သစ္ေစ့ေလးတစ္ေစ႕ျဖစ္ေသာ္လည္း ပစၥဳပၸန္တြင္ သစ္ပင္တစ္ပင္ အျဖစ္ရပ္တည္ေနသည္။ အနာဂတ္တြင္မူ သူသည္ စားပြဲတစ္လံုး ျဖစ္ႏိုင္သလို ကုလားထိုင္တစ္လံုးလည္း ျဖစ္ႏိုသည္။ ပန္းပုရုပ္လည္းျဖစ္ႏိုင္သလို မီးေလာင္ကၽြမ္းကာ ျပာမႈန္အျဖစ္သို႕လည္း ေရာက္ရွိႏိုင္သည္။ လူကဲ့သို႕ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ပံုေဖၚႏိုင္ခြင့္မရွိေသာ္လည္း သက္မဲ့မ်ားတြင္ ကာလသံုးပါးရွိသည္သာ။


လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝကို ပိုင္းျခားၾကည့္လွ်င္ ကာလသံုးပါးသာရွိသည္။ ျပီးဆံုးခဲ့ေသာ အတိတ္၊ လက္ရွိရွင္သန္ေနေသာ ပစၥဳပၸန္၊ ေနာင္လာမည့္ အနာဂတ္ ဟူ၍ပင္။ ထိုကာလသံုးပါးကို တစ္ခုခ်င္းစီ ေတြးခ်င့္ၾကည့္မိသည္။

အတိတ္ထံတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းလည္းမရွိ၊ လႈပ္ရွားျခင္းလည္းမရွိ၊ ျငိမ္သက္ျခင္းအတိျဖင့္ ျပီးဆံုးခဲ့ေသာ အခ်ိန္ေတြသာရွိသည္။ အတိတ္ဆိုသည္ ့အတုိင္း ရွင္သန္ျခင္းတို ့မရွိ၊  ျငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္စြာျဖင့္ ပစၥဳပၸန္၌ျဖစ္ပြါးေနသည္ ့ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်ဆံုးျခင္း စသည္တို႕အတြက္ ေျခရာေကာက္၍သာ ရေလသည္။ အတိတ္သည္ ပစၥဳပၸန္ အတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစေသာ ပ်က္စီးျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခငး္စသည္တို ့သေႏၶ တည္ရာျဖစ္သည့့္အတြက္ သူ႕၌ ေရွာင္ၾကဥ္စရာ၊ အတုယူစရာ စေသာ မွတ္သားစရာ သင္ခန္းစာမ်ားစြာရွိေနသည္။ အတိတ္၌ ရွင္သန္ခဲ့ေသာ ကိုယ့္ပံုရိပ္အား ၾကည့္ရင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမွားတို႕အား ဆန္းစစ္ကာ ပစၥဳပၸန္တြင္ အသံုးခ်ေနသူေတြ ရွိသလို တသသေတြးလွ်က္ ေနာင္တရေနသူေတြလည္းရွိသည္။ အတိတ္သည္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးေသာ အရာတို႕အတြက္ ျပင္ဆင္ခြင့္မေပးေသာ္လည္း            သူ႕ထံသို႕ အေတြးတို႕ႏွင့္ စီးေမ်ာလိုက္ပါသူတိုင္းအား လက္ကမ္းၾကိဳဆိုတတ္သည္။ ျပီးဆံုးခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ ၾကည္ႏူးမႈ၊ ေၾကကြဲမႈ၊ လြမ္းဆြတ္မႈ စသည့္ ခံစားခ်က္အစံုစံုအား ဖမ္းယူေပးကာ တဖန္ဆုပ္ကိုင္မိေစသည္။ အတိတ္ထံသို႕ အေတြးႏွင့္ စီးေမ်ာလိုက္ပါရျခင္းသည္ လြမ္းေမာဖြယ္ေကာင္းေသာ ခရီးတစ္ခုသြားေနရသကဲ့သို႕ ရွိ၏။

အတိတ္၏ အနာဂတ္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေသာ ပစၥဳပၸန္ကာလသည္ အလြန္တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္ကာလပင္။ ထိုကာလတြင္ ေနာင္လာမည့္အနာဂတ္အတြက္  ျပင္ဆင္ပိုင္ခြင့္၊ စီမံပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ ပစၥဳပၸန္တြင္ အတိတ္က မွားခဲ့သည့္အရာတို႕ကို ျပင္ဆင္ခြင့္မရွိေသာ္လည္း တူညီသည့္အမွားမ်ိဳး မမွားဖို႕ရာအတြက္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည္။ မွားဖို႕ရာ ဦးတည္ေနသူကို မမွားရန္ တားျမစ္ခြင့္မရွိေသာ္လည္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မမွားဖို႕ရာအတြက္ စီမံပိုင္ခြင့္ရွိ္သည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ပစၥဳပၸန္တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႕ေမြးျမဴ၍့ အနာဂတ္ကို အသက္သြင္းမွသာ ပစၥဳပၸန္၌ ရွင္သန္ရက်ိဳးနပ္မည္ထင္မိ၏။ ပစၥဳပၸန္၌ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုေမြးျမဴျခင္းသည္ တနည္းအားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အနာဂတ္တြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႕ရာလမ္းဘက္သို႕ ေျခဦးလွည့္ခဲ့ျခင္းပင္။ အတိတ္က ဖန္တီးေပးေသာ လမ္းကို ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းမည္၊ မလွမ္းမည္ကို ပစၥဳပၸန္တြင္ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။ သတၱဝါအေပါင္းတို႕၏ မွီခိုလဲေလ်ာင္းရာျဖစ္ေသာ သံုးေလာကထြဋ္ထား ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ပင္ လက္ရွိအခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္သည္မ၇ွိဟူ၍ ေဟာၾကားခဲ့ေသး၏။

အတိတ္သည္ ျပီးဆံုးခဲ့ေသာ အခ်ိန္တို႕အား တမ္းတျခင္းမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ကမၻာဟုဆိုလွ်င္ အနာဂတ္ဆိုသည္ကား ပစၥဳပၸန္မွ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ကမၻာဟု ဆိုရမည္။ အနာဂတ္သည္ ပစၥဳပၸန္၏ စိတ္ကူးအိပ္မက္၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားမွ ေမြးဖြါးလာေသာ ကမၻာျဖစ္သည္။ ပစၥဳပၸန္၌ ပံုေဖၚခဲ့သမွ်တို႕သည္္ အနာဂတ္၌္ ပံုေပၚလာေပ၏။ တနည္းဆိုရေသာ္ အတိတ္၌ ေရြးခ်ယ္စိုက္ခဲ့ေသာ သစ္ေစ့သည္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ သစ္ပင္အျဖစ္ေျပာင္းလဲျပီးေနာက္ အနာဂတ္ကာလတြင္မူ ပန္းပုရုပ္ေလးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေရာက္၇ွိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုပန္းပုရုပ္ေလးအျဖစ္သို႕ေရာက္ရန္ ပစၥဳပၸန္ကာလကတည္းက ခုတ္လွဲထားရေပမည္။ အနာဂတ္တြင္ သူေဌးျဖစ္ခ်င္သူသည္ အလုပ္ၾကိဳးစားေနရံုႏွင့္မျပီး၊ လက္ရွိေရာက္ေနသည့္ ပစၥဳပၸန္ကတည္းက တက္သင့္သည့္ စီးပြါးေရးဆိုင္ရာ နည္းလမ္းမ်ားကို မျပတ္ေလ့လာသင့္သလို လိုအပ္သည့္ စီးပြါးေရးဆိုင္ရာ လူမႈေရးကိုလည္း တတ္ကၽြမ္းရမည္။ သို႕မွသာ အနာဂတ္တြင္ လိုအပ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုေနေပလိမ့္မည္။ အလုပ္ကိုၾကိဳးစားရံံုႏွင့္ေတာ့ လုပ္သားေကာင္းတစ္ဦးထက္ ပို၍တိုးတက္လာမည္မဟုတ္ေပ။

ကာလသံုးပါးဆိုသည္ကား အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး၊ သက္ရွိသက္မဲ့ မေရြး ရွိသည့္အျပင္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မွီခိုေနၾက၏။ အတိတ္၏ ေဆးျခယ္မႈတို႕သည္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ပန္းခ်ီအျဖစ္ပံုေပၚလာသကဲ့သို႕ ပစၥဳပၸန္၏ ေဆးျခယ္မႈတို႕သည္လည္း အနာဂတ္ကာလတြင္ ပန္းခ်ီအျဖစ္အသက္ဝင္လာေပသည္။ အတိတ္ကာလ၌  စိုက္ခဲ့ေသာ သစ္ေစ့အား ပစၥဳပၸန္၌ စားသံုးခြင့္ရျပီး ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ စိုက္ခဲ့ေသာ သစ္ေစ့ကား အနာဂတ္ကာလ၌ စားသံုးခြင့္ရသကဲ့သို႕ အတိတ္က ျပဳခဲ့သမွ်တို႕သည္ ပစၥဳပၸန္၌ အရိပ္ထင္ကာ ပစၥဳပၸန္တြင္ ျပဳခဲ့သမွ်တို႕သည္ အနာဂတ္၌ အရိပ္ထင္ေပသည္။

လူတစ္ေယာက္၏ဘဝကို ပိုင္းျခားထားသည့္ ဤအခ်ိန္သံုးပါးတြင္ ပစၥဳပၸန္သည္သာ အေရးအပါဆံုးဟု ကၽြန္မထင္မိသည္။ ကၽြန္မ၏ အတိတ္တြင္ ေနာင္တရစရာအမွားတခ်ိဳ႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသည္။ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ အခ်ိန္ကာလတခ်ိဳ႕ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ဖူးသည္။ အတိတ္က ေနာင္တကို ျပင္၍မရေသာ္လည္း ပစၥဳပၸန္တြင္ေတာ့ ထပ္မံမမွားျဖစ္ေတာ့ေအာင္ ထိန္းခ်ုပ္၍ရသည္မလား။ ထို႕ျပင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ အခ်ိန္ကာလတို႕ကို ျပန္တမ္းတ၍ ရသလို အက်င့္ေကာင္း၊ စိတ္ဓါတ္ေကာင္းတို႕ကို အနာဂတ္ထိ ဆက္လက္သယ္ေဆာင္သြား၍ရမည္မလား။

သို႕ေသာ္  ကၽြန္မသည္ အတိတ္ထံဝယ္ တန္ဖိုးထားျခင္းတို႕အား  ျမဳပ္ႏွံထားျပီး ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားကိုမူ အနာဂတ္ထံဝယ္ ရင္းႏွီးထားသည္။ ပစၥဳပၸန္တြင္မူ ရဲရဲဝံ႕ဝံ႕ရင္ဆိုင္ျခင္းႏွင့္အတူ ဘဝကို အားသြန္ခြန္စိုတ္ၾကိဳးစားျခင္းကိုပါ အပ္ႏွံထား၏။ ထိုကဲ့သို႕ အပ္ႏွံထားျခင္းႏွင့္ အနာဂတ္ထံရင္းႏွီးထားျခင္းတို႕သည္ ဘဝကို အလံုးစံုမျပီးျပည့္စံုေစေသာ္ျငား ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာလမ္းမ်ားအား ေရွာင္လြဲႏိုင္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းက ပန္းတိုင္ကို ရွာေဖြေပးေသာအခါ ပစၥဳပၸန္၌ ရင္ဆိုင္ၾကိဳးစားရျခင္းတို႕သည္ ခြန္အားအျဖစ္ေျပာင္းလဲလာသည္မို႕ အတိတ္၌ အမွားမ်ားစြာရွိခဲ့ေသာ္ျငား ပစၥဳပၸန္၌ အေကာင္းဘက္သို႕ ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္၊ မမွားေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အနာဂတ္၌ ဘဝေအာင္ျမင္မည္မွာ လက္ခတ္မလြဲျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္မိသည္။

မေန႕က ကၽြန္မသည္ စာေရးရန္ပ်င္းေသာလူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယေန႕ကၽြန္မသည္ကား စာေရးရန္ အာသီသ ျပင္းျပေနသူတစ္ဦးျဖစ္ျပန္သည္။ အာသီသျပင္းျပေနမိပံုက စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္ဖို႕ရာ ေမွ်ာ္လင့္ေနမိသည္ထိပင္။ ထိုေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတို႕က အနာဂတ္ကာလဝယ္ စာေ၇းဆရာတစ္ဦးျဖစ္ရန္ဟူေသာ ပန္းတိုင္ကို ရွာေဖြေပးျပန္သည္။ ပန္းတိုင္ကို ေငးၾကည့္ေနမလား၊ အေရာက္ေျပးသြားမလား ဟူသည့္ ေရြးခ်ယ္မႈက ယခုပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္မလက္ထဲမွာရွိသည္။ ေငးၾကည့္ေနရံုသက္သက္သာဆိုလွ်င္ မည္သည့္အရာကိုမွ် ၾကိဳးစားရန္မလိုပါ။ ပန္းတိုင္သို႕အေ၇ာက္လွမ္းခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ျဖင့္ စာေပႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ ဗဟုသုတမ်ား ရွာမွီးရေပေတာ့မည္။ စာေရးသားပံုမ်ား ေလ့လာရေပေတာ့မည္။ ယခု ကၽြန္မလက္ထဲမွာရွိေသာ အနာဂတ္၏ ပံုရိပ္ကို ကၽြန္မ ပံုေဖၚရပါမည္။ ပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းဖို႕ ပံုေဖၚရမည္။
အနာဂတ္သည္ ပစၥဳပၸန္၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႕အား ပံုေဖၚျခင္းျဖစ္သည္မို႕ ပစၥဳပၸန္တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႕ မေပ်ာက္ရွေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပ်ာက္ဆံုးလွ်င္ ကၽြန္မ၏အနာဂတ္အတြက္ ပံုေဖၚစရာ ပန္းတိုင္လည္း ေပ်ာက္ဆံုးေပလိမ့္မည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို႕လင္းလက္ေစေအာင္ ပစၥဳပၸန္တြင္ ၾကိဳးစားပါမွ ပန္းတိုင္ကိုျမင္ႏိုင္မည္။ ယခုကၽြန္မတြင္ရွိေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတြက္ အနာဂတ္ပန္းတိုင္ကို ကၽြန္မျမင္ေနပါျပီ။ သို႕ေသာ္ ထိုပန္းတိုင္ကိုေရာက္ေအာင္ကေတာ့ျဖင့္ ၾကိဳးစားရဦးမည္။

            ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတို႕ကို အသက္သြင္း၍ အနာဂတ္ထံသို႕ အေတြးျဖင့္ ခရီးသြားၾကည့္မိေတာ့ အရာရာသည္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ျခင္းအတိႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ အနာဂတ္ခရီးတြင္ ကၽြန္မသည္ စာေရးဆရာမတစ္ဦး ျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္မေရးသမွ်စာ မွန္သမွ်တို႕သည္ အျပစ္ဆိုဖြယ္ရာမရွိ ေကာင္းမြန္သလို အမ်ိဳးသားစာေပဆုေပးဖို႕ရာ လ်ာထားျခင္း ခံရသည့္စာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနသည္။ အမ်ိဳးသားစာေပဆု ေၾကျငာခ်ိန္မွာေတာ့ ထိုဆုကို ကၽြန္မေရးသားသည့္ စာအုပ္က ရရွိသြားေတာ့သည္။ သည္အနာဂတ္ခရီးသည္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု တပ္အပ္မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဟုေတာ့ ျငင္း၍မရပါ။ ကၽြန္မသာ လက္ရွိအခ်ိန္မွစ၍ ၾကိဳးစားျပီး ဇြဲမေလွ်ာ့လွ်င္ ထိုခရီးကို ကၽြန္မ ေသခ်ာေပါက္သြားႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
          
အတိတ္၏ ပံုရိပ္တို႕ ထင္က်န္ခံခဲ့ရသည္က ပစၥဳပၸန္၊ ပစၥဳပၸန္၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုအသက္သြင္းသူက အနာဂတ္ျဖစ္သည္မို႕ ကၽြန္မ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ယခုပစၥဳပၸန္တြင္ အျမဲလင္းလက္ေအာင္ ျပဳလုပ္မိသည္။ သို႕မွသာ အနာဂတ္တြင္ ျဖစ္ခ်င္ေသာ ကၽြန္မ၏ ပံုရိပ္သည္ ထင္ရွားေသခ်ာစြာ ေပၚလာမည္မလား။

။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ရည္ေဝ

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္