Friday 9 August 2013

ကၽြန္မတြင္ မ်က္မွန္ႏွစ္လက္ ရွိပါသည္

ကၽြန္မတြင္ မ်က္မွန္တစ္လက္ရွိသည္။ တစ္ဖက္လွ်င္ ပါဝါ အႏုတ္ ၄၀၀စီရွိေသာမ်က္မွန္တစ္လက္ရွိပါသည္။
သူ႕ကို မတပ္လွ်င္ ၾကည့္သမွ်ေသာ အရာတိုင္းတို႕သည္ ဝါးတားတားႏိုင္လြန္းသျဖင့္ ညအိပ္ခ်ိန္မွလြဲ၍ အခ်ိန္ျပည့္ရွိေသာ ကၽြန္မ၏ အေဖၚေလးဟုလည္း တင္စားေခၚေဝၚမိေသာ မ်က္မွန္ကေလးျဖစ္သည္။ သူ႕႕တြင္ အေရာင္ထည့္မထားပါ။ မ်က္မွန္ကိုင္းေလး၏ အေရာင္ကေတာ့ ေကာ္ဖီေရာင္ေလးျဖစ္သည္။ သူ႕မတိုင္ခင္ အေစာဆံုးကာလမ်ားတြင္ေတာ့ မ်က္မွန္အလက္ေပါင္းမ်ားစြာကို တပ္ဆင္ခဲ့ရသည္။ သူႏွင့္က်မွ ကၽြန္မလည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ တပ္ဆင္မိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
           
 ပထမဆံုး ကၽြန္မ မ်က္မွန္ တပ္ဆင္ေတာ့ အေျခခံပညာအလယ္တန္းအဆင့္ ခုႏွစ္တန္းေက်ာင္းသူဘဝ။ ေက်ာက္သင္ပုန္းကို အေရွ႔ဆံုးခံုတန္းမွၾကည့္သည့္တိုင္ေအာင္ မျမင္ရေသာ ကၽြန္မ အနီးထိ သြားကပ္ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ထို႕တိုင္ေအာင္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို မ်က္စိမြဲသည္ဟု မထင္မိေသး။ ေက်ာင္းတက္တာ ႏွစ္ဝက္ေရာက္မွ ဆရာမက မ်က္လံုးစစ္ေတာ့ ဟု သတိေပးမွ မ်က္လံုးသြားစစ္ေတာ့ မ်က္မွန္ပါဝါက အႏုတ္၂၅၀ဒီကရီျဖစ္ေနေခ်ျပီ။ အေဝးမႈန္ေနေခ်ျပီ။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ စတင္ရင္းႏွီးလိုက္ရသည္က ၁၅၀၀ တန္မ်က္မွန္ေလး။ မ်က္မွန္ဆိုင္မ်ားတြင္ဝင္ၾကည့္တိုင္း မွန္ဘယ္ေလာက္၊ ကိုင္းက ဘယ္ေလာက္ဆိုေသာ စကားတို႕အၾကားဝယ္ ကၽြန္မလက္ကို ကိုင္ထားေသာ အေမ့လက္က တင္းခနဲ ျဖစ္ျဖစ္သြားသည္။ မ်က္လံုးစစ္ေဆးခက ၁၀၀၀ တည္းက်၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့လမ္းေဘးမ်က္မွန္ဆိုင္ေလးဝယ္ အႏုတ္ဒီကရီ ၂၅၀ ႏွင့္ မ်က္မွန္ေလးကို ၁၅၀၀ ႏွင့္ ရရွိလိုက္သည္။ ထိုေန႕မွစ၍ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံမွ စာကူးဖို႕မလိုေတာ့။ ေက်ာက္သင္ပုန္းမွ စာမ်ားကို မ်က္မွန္ေလးတပ္၍ ၾကည့္ႏုိင္ျမင္ႏိုင္ျပီျဖစ္သလို နာမည္သစ္ေလးမ်ားကိုလည္း မရိုးႏိုင္ေအာင္ ရရွိလိုက္သည္။ ေလးလံုးဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မွန္ေၾကာင္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မႈန္ဝါး ဟူ၍လည္းေကာင္း။
         
   စာမၾကိဳးစားေသာ္လည္း ေတြ႕ရာစာကို ေကာက္ဖတ္ေသာကၽြန္မ ကို မ်က္မွန္ပါဝါက ၾကည့္မေနပါ။ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူဘဝေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ မ်က္မွန္ပါဝါ ၃၀၀ ျဖစ္သြားေခ်ျပီ၊ ဒီအခ်ိန္မွာလည္း လမ္းေဘးဆိုင္ကသာ မ်က္မွန္ေကာက္တပ္ခဲ့ရသည္။ ဝယ္ေပးခဲ့သူမွာလည္း အေမသာ ျဖစ္သည္။
            အေမႏွင့္ကၽြန္မ အတူတူဝယ္ခဲ့ေသာ မ်က္မွန္ေပါင္း ေလးလက္ရွိပါသည္။ တတိယအလက္ဝယ္ေသာအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသူဘဝျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ မ်က္မွန္ပါဝါက ၃၅၀ ဒီကရီရွိေနျပီျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးမ်က္မွန္ က တပ္ဆင္ျပီးေလးလအၾကာတြင္ ကိုင္းက်ိဳး၍ ဒုတိယမ်က္မွန္ဝယ္ရျပီး ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ပါဝါတိုးေၾကာင္းသိရေတာ့သည္။ တတိယမ်က္မွန္ကို ဝယ္ရခ်ိန္မွာေတာ့ ပါဝါမကိုက္ေတာ့၍ ဝယ္ရျခင္းျဖစ္သည္။

            ကၽြန္မႏွင့္အေမ့ဝယ္ မ်က္မွန္ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ သီအိုရီတစ္ခုရွိသည္ဟု ဆိုလွ်င္လည္း မမွား။ မ်က္မွန္ဟူသည္ အျမင္အာရံုၾကည္လင္ဖို႕ လို၍သာ တပ္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟုပင္။ ကိုင္းေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မ်က္မွန္၏ အက်ိဳးျပဳမႈသည္ ကၽြန္မတို႕အတြက္ ၾကည့္ေလသမွ်တို႕ကို ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ ျမင္ရဖို႕သာျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ တြင္ စတုတၳေျမာက္ မ်က္မွန္တပ္ဆင္ထားပါသည္။ ထိုစတုတၳမ်က္မွန္ကို ဘြဲ႕ယူဖို႕ တစ္လအလိုတြင္ ဝယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မ်က္မွန္ကိုင္းသည္ ၁၅၀၀ ေပးဝယ္ရေသာ မ်က္မွန္ကိုင္းကဲ့သို႕ အေပါစားဆန္မေနပါ။ ေကြး၍ညြတ္၍ရေသာ အလူမီနီယံကိုင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ မွန္မွာလည္း ေဈးၾကီးေသာ ဖိုက္ဘာအမ်ိဳးအစားထဲကျဖစ္သည္။ ထိုမ်က္မွန္ေလး၏ တန္ဖိုးက်သင့္ေငြမွာ ၃၀၀၀၀ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုင္းသီးသန္႕က ၂၀၀၀၀ ကုန္၍ ဖိုက္ဘာႏွင့္ မ်က္လံုးစမ္းသပ္ခ ၁၀၀၀၀ က်သင့္ခဲ့ပါသည္။။

ထိုမ်က္မွန္ေလးကို ဝယ္သည့္ေန႕က အေမ မ်က္ႏွာညိဳခဲ့ပါသည္။ ထိုမ်က္မွန္ေလးကို တပ္ဆင္ရသည့္ေန႕က ကၽြန္မ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ပါသည္။
မ်က္မွန္ေလးအတြက္ က်သင့္ေငြ၃၀၀၀၀ မွာ ကၽြန္မ၏ လုပ္အားချဖစ္၍ မ်ား ကၽြန္မ ပိုေပ်ာ္မိခဲ့သလားဟု ဆန္းစစ္မေနမိခဲ့ပါ။ ပံုမွန္၁၅၀၀ တန္မ်က္မွန္ထက္ ေပါ့ေသာ၊ ကိုင္းက်ိဳးမွာကို စိုးရိမ္ပူပန္မေနရေသာမ်က္မွန္ေလးအတြက္ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ပါသည္။ ယခု ထိုမ်က္မွန္ေလးကို ကၽြန္မ တပ္ဆင္ထားပါသည္။
ယခု ကၽြန္မ မ်က္မွန္ေလးတစ္လက္ ျဖစ္လို႕ေနခ်င္ခဲ့သည္။ လူ႕ဘဝမွာေနထိုင္ဖို႕ မ်က္မွန္ေလးတစ္လက္ကို လိုအပ္ေနခဲ့ပါသည္။

------------------xxx

လူပီသျခင္း ဆိုေသာ ဂုဏ္ျဒပ္ရရွိဖို႕ မည္ကဲ့သို႕ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုသင့္ပါသလဲ။ မသိ။ ကၽြန္မ မသိပါ။ ထိုအရာတို႕ကို ေသခ်ာစြာသိရွိဖို႕ ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္ မ်က္မွန္တစ္လက္ျဖစ္ဖို႕ လိုပါသည္။ သို႕မဟုတ္ ထိုအရာတို႕ကို ျမင္ေတြ႕ဖို႕ ကၽြန္မတြင္ လူပီသေၾကာင္းသိရွိေသာ မ်က္မွန္တစ္လက္ လိုအပ္ေနခဲ့သည္။

သစၥာရွိျခင္း ၊ ကတိတည္ျခင္း၊ တာဝန္သိတတ္ျခင္း(ဝါ)တာဝန္မမဲ့ျခင္း၊ ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္းတို႕ကို စက္ဆုပ္ျခင္း ၊ မယုတ္မာမေကာက္က်စ္ျခင္းသည္ လူတိုင္း၏ တာဝန္ျဖစ္သည္ဟု စဥ္းစားခဲ့ဖူးပါသည္။ အေျခံပညာအလယ္တန္းေက်ာင္းတက္စဥ္ ေလာက္ကတည္းက ကိုယ့္အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ကိုယ္ အလွည့္က်သန္႕ရွင္းေရးလုပ္သည့္ အေလ့အက်င့္ေလးေၾကာင့္ တာဝန္သိျခင္းႏွင့္ ကတိတည္ျခင္းကို နားလည္ခဲ့သည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းေရာက္စဥ္မွာေတာ့ ကိုယ္ေျပာသည့္စကားကို ကိုယ္တာဝန္ယူရမည္ ဆိုသည့္ အသိေလးရခဲ့ပါသည္။ ယုတ္မာေကာက္က်စ္ျခင္းကို စက္ဆုပ္ေၾကာင္း တကူးတကသက္ေသျပစရာမရွိပါ။ သို႕ေသာ္ ကိုယ္တိုင္တစ္ခါမွ် မယုတ္မာမေကာက္က်စ္ခဲ့ဖူးျခင္းေၾကာင့္ လိပ္ျပာလံုခဲ့ဖူးသည္။ ဘြဲ႕မယူခင္ေကာ၊ဘြြဲ႕ယူျပီးမွေကာ လုပ္သည့္အလုပ္မ်ားတြင္ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ထိုစံႏႈန္းအတိုင္း ထား၍ ေလ့က်င့္ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။

ယခုေတာ့ ကၽြန္မ မွားေနေလျပီလား။

ကၽြန္မသည္ ေက်ာင္းပညာေရးအဆင့္မွ လြန္ေျမာက္လာခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ေလာကေက်ာင္းတြင္ ကိုယ္ပိုင္သင္ယူမႈကို ဖန္တီးရေတာ့မည့္ အေနအထားကို ပိုင္ဆိုင္ထားျပီျဖစ္သည္။ အမ်ားညီလွ်င္ ဤသည္ ကၽြဲျဖစ္၍ အမ်ားေသာက္သည့္ အတိုင္း မိုးခါးေရကို လိုက္မေသာက္လွ်င္ ထိုသူသည္သည္ အရူးျဖစ္သည္ဆိုသည့္ သင္ခန္းစာကို ကၽြန္မ သင္ၾကားေနရပါသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ နားမလည္ႏိုင္ေသးပါ။ ငယ္စဥ္ဘဝကတည္းက ယူလာေသာ အက်င့္ကို စြန္႕လႊတ္သင့္သည္ဟု သင္ခန္းစာက သတိေပးေနျပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ မစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသး။

ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟု ေထာမနာျပဳသည့္ မ်က္ဝန္းမ်ား၊ ကြယ္ရာတြင္ တင္းစကားဆိုေနမည့္ ႏႈတ္ခမ္းမ်ား၊ ေယာက္်ားတန္မဲ့ ကတိျပဳျပီးေသာ လုပ္ငန္းကို စာခ်ဳပ္မပါရံုမွ်ႏွင့္ ဗေလာင္းဗလဲဆိုတတ္ေသာ လူပီသသူမ်ားကို ယေန႕တြင္ပင္ ကၽြန္မၾကံဳလိုက္ရျပီျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကိုေလးစားတာၾကိဳက္သည့္ကၽြန္မအတြက္ အခ်ိန္မတိက်သည့္ လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္ကို အလိုမရွိသည့္အခါ ကၽြန္မသည္ လူထူးဆန္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ကိုယ့္ႏႈတ္ခမ္းမွ ထြက္သမွ် စကားအတိအက်အတိုင္းကို တာဝန္ယူတတ္သည့္ ကၽြန္မအတြက္ ဗေလာင္းဗလဲ ဆန္သည့္ လူမ်ားကို ေတြ႕ရသည့္အခါ ကိုယ့္ကိုယ့္ကို သံသယျဖစ္လာျပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ လူပီသဖို႕ အဆင့္မမီေသးဘူးလား ဟူ၍ပင္။ သို႕မဟုတ္ ကၽြန္မ ဘယ္ေနရာမွာမ်ား သင္ၾကားမႈ မွားခဲ့ပါသလဲ ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။

သို႕ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္မသည္ လူပီသဖို႕ရာ အဆင့္မမီသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေလသည္လား။ လူအခ်င္းခ်င္း မေက်ာ္တတ္မခြတတ္လွ်င္၊ သစၥာမမဲ့တတ္လွ်င္၊ကိုယ့္စကားကိုယ္ တာဝန္ယူတတ္လွ်င္ထိုသူသည္ လူ႕ေဘာင္အတြင္းဝယ္ အရူးတစ္ေယာက္ပမာ ထူးဆန္းေနေလျပီလား။

ကၽြန္မသည္ ကေလးတစ္ေယာက္မဟုတ္ေတာ့ေၾကာင္းကို ယေန႕တြင္မွ သတိျပဳမိျပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္မသည္ စာသင္သားတစ္ေယာက္မဟုတ္ေတာ့ေၾကာင္းကို ယေန႕တြင္မွ သတိျပဳမိျပီျဖစ္သည္။အေမ့ကိုအတိုက္အခံလုပ္ျပီး ဝယ္ထားေသာေဈးၾကီးသည့္မ်က္မွန္ကို သံုးကာ လူပီသသူမ်ားကို ရွာေဖြ၍မရပါ။ ကိုယ္လိုအရူးမ်ားကိုရွာေဖြဖို႕ရာလည္း ထိုမ်က္မွန္က အသံုးဝင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။

ကၽြန္မ လူမပီသခ်င္ပါ။ ကၽြန္မကဲ့သို႕ေသာ လူထူးဆန္းမ်ား၊ အရူးမ်ားကိုသာ ရွာေဖြခ်င္ပါသည္။ မိတ္ရင္းေဆြရင္းအျဖစ္ေပါင္းသင္းခ်င္ပါသည္။ အေမ့ေမတၱာျဖင့္ ဝယ္ေပးသည့္ ၁၅၀၀တန္မ်က္မွန္ေလးမ်ားသည္လည္း ကူကယ္ႏိုင္မည္မထင္ပါ။
ထို႕အတြက္ အထူးျပဳလုပ္ထားေသာ မ်က္မွန္တစ္လက္ေတာ့ ကၽြန္မအတြက္လိုအပ္ေနျပီျဖစ္သည္။ အကယ္၍မ်ား ႏွလံုးသားကိုသာ မ်က္မွန္ျပဳ၍ ဦးေႏွာက္ကို ပါဝါလိုတိုးပိုေလွ်ာ့သံုးကာ ရွာေဖြလွ်င္ျဖင့္ ေတြ႕ႏိုင္ေလမည္လား။

ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္မထံတြင္ မ်က္မွန္ႏွစ္လက္ရွိပါသည္။ တစ္လက္မွာ ေငြ၃၀၀၀၀ ေပး၍ဝယ္ထားေသာ တန္ဖိုးၾကီးမ်က္မွန္ျဖစ္၍ က်န္တစ္လက္မွာ ဦးေႏွာက္ပါဝါသံုး၍ ႏွလံုးသားမွန္တပ္ဆင္ထားေသာ စိတ္ၾကည့္မ်က္မွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မကဲ့သို လူထူးဆန္းမ်ားကို ရွာေဖြဖို႕ရာ ကၽြန္မ မ်က္မွန္ႏွစ္လက္ အသံုးျပဳပါသည္။

ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)
Aug 8-2013

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္