Sunday 22 September 2013

ပန္းေလးတစ္ပြင့္ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ လွမ္းလာေနသည္


လန္းဆန္းလွပလြန္းေသာ ပန္းေလးတစ္ပြင့္သည္ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ကၽြန္မအနီးသို႕ တိုးကပ္လာေနသည္။ ထိုပန္းေလးသည္ ကၽြန္မအတြက္လား။ သို႕မဟုတ္ တျခားတစ္ေယာက္အတြက္လား။ ေနပူထဲတြင္ ရပ္ေစာင့္ေနရသူအဖို႕ ပန္းတစ္ပြင့္၏ ေအးျမလက္ဆက္မႈကို ရႈရိႈက္ခြင့္ရလိုက္လွ်င္ လိုအပ္ေနေသာ ေအးျမမႈသည္ ႏွလံုးသားထဲထိ တိုးဝင္သြားႏိုင္လိမ့္မည္။
ထိုပန္းေလး၏ ပိုင္ရွင္သည္ မည္သူ႕ကို ရည္ရြယ္ေပးပါသလဲ။ ပန္းေလး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ပန္းပြင့္ေလး၏ ပိုင္ရွင္သာ သိပါလိမ့္မည္။ ပန္းပြင့္ေလးကေတာ့ တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ လွမ္းလာေနဆဲ။ ကၽြန္မႏွင့္ လက္တစ္ကမ္းအကြာတြင္ ဝဲလွည့္ေနသည္။ ထိုပန္းပြင့္ေလးကို ကၽြန္မ လွမ္းယူ၍ ရမည္မဟုတ္မွန္း စိတ္တြင္ သိေနသည္။ ထိုပန္းပြင့္ေလးကို ကၽြန္မမွမဟုတ္။ တျခားမည္သူမွလည္းယူ၍ မရနိုင္။ ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္ေစညႊန္သည့္ေနရာတြင္သာ ပန္းပြင့္ေလး ရွိေနေပလိမ့္မည္။
ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္သည္ ပန္းပြင့္ေလးအား မည္သူ့ထံသို႕မ်ား ေစညႊန္လိုက္ပါသလဲ။ အခြင့္ရွိရင္ သိခ်င္စမ္းပါဘိ။ ထိုပန္းပြင့္ေလးသည္ ကၽြန္မအတြက္ ရည္ရြယ္ေလသလား။ သို႕မဟုတ္ အျခားတစ္ေနရာအတြက္ေလလား။
စကားမစပ္ ဆိုရပါဦးမည္။ ကၽြန္မသည္ ေနပူထဲတြင္ ရပ္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ရိုးရိုးတန္းတန္းရပ္ရံုသာမဟုတ္။ တစ္ခုခုကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသူသာျဖစ္သည္။ ထိုတစ္ခုခုသည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ထံတြင္သာ ရွိပါသည္။ ထိုတစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ပန္းကေလး၏ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သည္ဆိုသည္မွာ အထူးေျပာစရာပင္မလိုပါ။
ဟုတ္ပါသည္။ ပန္းကေလး၏ ပိုင္ရွင္ထံမွ ကၽြန္မ တစ္စံုတစ္ခုကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါသည္။ ထိုအရာမွာ…။

(-)
အခ်စ္ကို ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္သတ္မွတ္ၾကသလဲ ကၽြန္မမသိပါ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ျဖင့္ အခ်စ္သည္ အခ်စ္သာ ျဖစ္သည္။
မိန္းကေလးတစ္ဦး၏ ေယာက်ၤားေလးတစ္ဦးအေပၚ အခ်စ္သည္ ထိုေယာက်ၤားေလး၏ အသိဥာဏ္ပညာရင့္က်က္မႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုမ်ား လာေရာက္ေျပာဆိုလွ်င္ ကၽြန္မ အေသအလဲကို ျငင္းဆိုရေပမည္။ ထို႕အတူ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္း၊ စိတ္ဓါတ္ၾကီးျမတ္ျခင္း စေသာ အေၾကာင္းတရားတို႕လည္း မပါဝင္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။ ခ်စ္ျခင္း၌ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိဟု ကၽြန္မ ယံုၾကည္သည္။ ကၽြန္မယံုၾကည္သလိုပင္ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိပါပဲ ပန္းပြင့္ေလး၏ပိုင္ရွင္အား ကၽြန္မ ခ်စ္မိသြားခဲ့သည္။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ၏ အျဖစ္က မဆြက္ခင္က ညြတ္ခ်င္ေနသည့္ ပန္းခိုင္ႏွင့္ အလားသ႑ာန္ တူညီေနသည္။ ပန္းပြင့္ေလး၏ ပိုင္ရွင္ေလးသည္ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္ျခင္းကို မသိသကဲ့သို႕ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း သိေအာင္မၾကိဳးစားခဲ့ပါ။ အျဖဴေရာင္ေတြ႕ဆံုမႈမ်ားတြင္ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္တည္လာေသာ ဂရုစိုက္မႈမ်ားကိုေတာ့ မထိန္းခ်ဳပ္မိခဲ့ပါ။ ထိုအရာမ်ားကိုသာ သတိမူမိမည္ဆိုလွ်င္ သူသည္ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္ျခင္းကို သိသြားႏိုင္ပါသည္။ ကံေကာင္းသည္က ယေန့ထက္တိုင္ သူ မသိေသးပါ။
အခ်စ္သည္ တဖတ္သတ္ျဖစ္ေသာ အခါအခ်စ္မမည္ေတာ့ေလသလား။ မိန္းကေလးဖက္က တဖတ္သတ္ခ်စ္သည္ဆိုသည္ကိုသိၾကလွ်င္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ႏွာေခါင္းရံႈ႕ခ်င္ၾက၏။ တကယ္ဆို သူတို႕သည္လည္း ဒီခ်စ္ျခင္းကို ခံစားဖူးၾကပါရဲ႕ႏွင့္ ကဲ့ရဲ႕ခ်င္ၾကျပန္ေသးသည္။ နားလည္ေပးႏိုင္သူဟူ၍ တကယ္ပင္ ရွားလွသည္။ တကယ့္ခ်စ္ျခင္းကို သေဘာေပါက္သူ၊ ခံစားဖူးသူအစစ္မွ နားလည္ေပးႏိုင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ကၽြန္မအဆိုမွားမည္မထင္ပါ။
(-)
ပန္းတစ္ပြင့္အေၾကာင္း ဆက္လက္ဆိုခ်င္ပါေသးသည္။ ထိုပန္းေလးတစ္ပြင့္သည္ ကၽြန္မႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ရွိေနသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္မ ဆြတ္လို႕မရေသး။ သူညြတ္ခ်င္သူထံသို႕သာ ညြတ္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္မကေတာ့ ေငးၾကည့္ေနရံုသာ။
ျမန္မာမိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ခ်စ္ျခင္းကို ဖြင့္ဟခြင့္မရွိျခင္းသည္ အၾကီးမားဆံုးေသာ ဆံုးရံႈးမႈျဖစ္သည္။ ထို႕အတူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ အၾကီးမားဆံုးဂုဏ္သိကၡာတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ဆိုလွ်င္လည္း မွားမည္မထင္ပါ။ တကယ္ဆို ခ်စ္ျခင္းတစ္ခုကို ဖြင့္ဟခြင့္မရလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ငိုေၾကြးေနရသူ မိန္းမသားမ်ား မည္မွ်ထိ မ်ားေနလိမ့္မည္လဲ။ ထို႕အတူ ခ်စ္ျခင္းကို ဖြင့္ဟမိ၍ ကိုယ့္သိကၡာကို ျပန္လည္ေအာက္က်ိဳ႕ေနရသသည့္ မိန္းမသားမ်ား မည္မွ်ထိ မ်ားေနလိမ့္မည္လဲ။
ျမန္မာမိန္းကေလးတို႕သည္ ဟိုးယခင္ေခတ္တုန္းကေတာ့ျဖင့္ ခ်စ္သူကို ခ်စ္တယ္ဟုပင္မေျပာရဲ။ မည္မွ်ပင္ အေျခၾကီးသည့္ ေရႊမင္းသမီးျဖစ္ေနေစကာမူ။  ခ်စ္သူထံမွ ေျပာလာမည့္ ခ်စ္တယ္ ဟူသည့္စကားကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ရွိသည္။ ယေန႕ေခတ္မွာေတာ့ အတန္ငယ္ရဲတင္းေသာမိန္းကေလးတို႕က ဖြင့္ေျပာေနၾကျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုအျပဳအမႈသည္ ျမန္မာမိန္းကေလးတို႕ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာက်င့္ဝတ္ကို ခ်ိဳးေဖါက္ျခင္းဟု ကၽြန္မယူဆမိသည္။ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားတြင္ပါလာတတ္ေသာ အခ်စ္သည္ အရာရာထက္ တန္းဖိုးၾကီးမားသည္ ဆိုသည့္အဆိုကို မ်က္လံုးစံုမွိတ္ယံုတတ္သူေတြ ေပၚလာသည္။ အခ်စ္တြင္ တပ္မက္ျခင္းတဏွာ(လိင္)ဟု ယူဆသူ မ်ားျပားလာသည္။ ထိုအခါ အခ်စ္သည္ ျဖဴစင္မႈေလ်ာ့လာသည္။
အခ်စ္သည္ ဟိုတယ္၌ တစ္ခဏတာ တည္းသည့္အဆင့္ ေရာက္လာသည္။ အခ်စ္သည္ အလိုမတူပဲ ေဈးခ်ခံလိုက္ရျပီျဖစ္၏။ အခ်စ္သည္ အေတြ႕႔အထိျဖစ္လာသည္။ အခ်စ္သည္ အနမ္းျဖစ္လာသည္။ အခ်စ္သည္ ေတြ႕ထိေပြ႕ဖက္ျခင္းႏွင့္ ကာမဆက္ဆံျခင္းတရားျဖစ္လာသည္။ အခ်စ္သည္ အခ်စ္သက္သက္  သာ ျဖစ္သည္ ဟူသည့္အဆိုကို နားလည္လက္ခံေပးမည့္သူ ရွားလာသည္။
ထိုအေၾကာငး္အရာတို႕ ျဖစ္လာသည္မွာ မိန္းမသားထုေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာႏိုင္သည္။ မွန္သည္။ ဆန္ရင္းနာနာသာ ဖြပ္ရပါမည္။ အေတြ႕အထိကိုသာလိုခ်င္လိုအပ္ေသာ မိန္းမသားထုေၾကာင့္ စိတ္ဓါတ္မခိုင္မာေသာ ေယာက်္ားတခ်ိဳ႕သည္ မိန္းမသားမွန္လွ်င္ အိပ္ယာေပၚေရာက္ရမည္ ဟူသည့္ဝါဒကို အခ်င္းခ်င္း ျဖန္႕ေဝၾက၏။ အခ်စ္သက္သက္ကိုမွ ေမွ်ာ္ကိုးမိသည့္ မိန္းမသားထုတို႕သည္ အခ်စ္သက္သက္ေနာက္လိုက္ရင္း အခ်စ္ေယာင္ေနာက္သို႕ ပါသြားၾက၏။ လမ္းမွားမွ ရုန္းထြက္ဖို႕ ၾကိဳးစားဖို႕လည္း အေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့။ ကိုယ္သည္ တစ္ဖက္ေယာက်္ားသား၏ ပါးစပ္တြင္ တန္ဖိုး မည္မွ်ရွိသနည္း ဟု သာမန္မွ်ဆန္းစစ္ဖို႕ကိုပင္ ေမ့ေလ်ာ့လာၾက၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္မတို႕ မိန္းမသားထုၾကီးအား တစ္ခုေတာ့ သတိေပးခ်င္ပါသည္။
“မိန္းမဆိုသည္မွာ ႏွာေခါင္းသာမပါလွ်င္ ခ်ီးေကၽြးေတာင္ စားသည္” ဆိုသည့္စကားကို ထာဝရ ဖ်က္သိမ္းေစရန္အတြက္ ကိုယ့္သိကၡာကိုယ္၊ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ၾကီးရင့္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကပါစို႕ ဟုပင္။ မိန္းမသားတစ္ဦးအေနႏွင့္ေျပာရလွ်င္ စိတ္ ေပ်ာ့ညံ႕လြန္းသည္၊ နားေယာင္လြယ္သည္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခိုင္မာတတ္၊ စသည့္အေၾကာင္းအရာတို႕သည္ ေယဘုယ်ျမင္ေတြ႕ေနက် မိန္းမသားတို႕၏ အခ်င္းျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ထိုစကား ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္မည္ဟုထင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္မတို႕ မိန္းမသားမ်ားအေနျဖင့္ ကိုယ္၏ ၾကီးရင့္ေသာစိတ္ကို ထပ္မံၾကီးရင့္ေအာင္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားရင္း ဦးေႏွာက္ႏွင့္ႏွလံုးသားကို မွ်သံုးကာ ဘဝလက္တြဲေဖၚရွာသင့္သည္။ သို႕မွသာ အခ်စ္ေယာင္ ဝါဒျဖန္႕သမားတို႕ႏွင့္လည္း ကင္းေဝးေပမည္။
ထပ္မံဝန္ခံလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ကၽြန္မ အခ်စ္သက္သက္ကိုသာ လိုခ်င္ပါသည္။ ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္ေလး၏ ေက်ာ္ၾကားမႈကို အလိုမရွိပါ။ ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္ေလး၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို အလိုမရွိပါ။ ကၽြန္မ အေတြ႕အထိကို စိတ္ေက်နပ္ရံုကစားေနေသာ မိန္းမသားမျဖစ္လိုပါ။
(-)
ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္ေလးသည္ စိတ္မရွည္စြာ ေမ့ထားေသာ ပန္းပင္တစ္ပင္သာ ျဖစ္သည္။ ဘယ္အခိ်န္က ပြင့္ဖူးသြားသလဲ မသိလိုက္ရ။ သိလိုက္မိခ်ိန္မွာေတာ့ ပန္းပြင့္ေလးကို ကၽြန္မ ခ်စ္ျခင္းတရားေတြ သြန္ျဖိဳးမိေနျပီျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္။ ခ်စ္ျခင္းတရားတို႕ ရပ္တန္႕ဖို႕ ေမ့ေလ်ာ့စြာ သြန္ျဖိဳးမိေနပါသည္။
သုိ႕ေသာ္…။
ထိုအရာသည္ ထာဝရ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည့္အရာျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ ဖြင့္ဟေဖၚထုတ္ခြင့္မရွိေသာအရာျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ ကိုယ့္ဘက္က ေငးေမာၾကည့္ေနရံုမွ်သာ တတ္ႏိုင္ေသာအရာျဖစ္သည္။
ကၽြန္မ၏ ခ်စ္ျခင္းကို သိရံုမွ်ျဖင့္ ကၽြန္မ ၏ သိကၡာကို အဆင့္ေလ်ာ့ တြက္ဆေစမည့္အေနအထားမ်ိဳး ကၽြန္မမဖန္တီးလိုပါ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ကိုယ့္သိကၡာကို ျပန္ေအာက္မက်ိဳ႕လိုပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္မတြင္ ရွိသည့္အခြင့္အေရးမွာ ပန္းပြင့္ေလးကို ေငးၾကည့္ဖို႕တစ္ခုသာျဖစ္သည္။
ဟုတ္၏။ ကၽြန္မ ပန္းပြင့္ေလးကို ေငးၾကည့္ေနပါသည္။ ေသခ်ာပါသည္။ ပန္းပြင့္ပိုင္ရွင္ေလးသည္ ဝါဒျဖန္႕သူတစ္ဦးမဟုတ္သည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မ၏ ႏွလံုးသားမွ ေသခ်ာေနပါသည္။ ပန္းေလးတစ္ပြင့္ ကၽြန္မအနားသို႕ တေရြ႕ေရြ႕ တိုးကပ္လာေနပါသည္။

ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)

No comments:

Post a Comment

မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္