**************************************
သူက
ကုန္းေျမတစ္ခုျဖစ္သည္္။ သူ႕ကို ပိုင္ဆိုင္သူမွာ သူကိုယ္တိုင္မျဖစ္ခဲ့သည္ကလြဲ၍ သူ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ပါသည္။
--++--
သူ
အနည္းငယ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ပါသည္။ သူ႕ေက်ာျပင္တြင္ ရွင္သန္ေနၾကေသာ ထေနာင္းေတာ ႏွင့္ ကႏၱာရေတာ
တို႕သည္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ယွဥ္ျပိဳင္တိုက္ခိုက္ေနၾကသည္မွာ သူ႕အတြက္ တဲ့။ တကယ္ဆိုသူ႕ကို
ပိုင္ဆိုင္သူဟု သူကိုယ္တိုင္ သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္ကိုက ထေနာင္းေတာသာ ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ထေနာင္းေတာကသာလွ်င္ သူ႕ကို အမည္နာမ ေပးခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။
သူဟု
ျဖစ္တည္လာျပီးကတည္းက သူ႕ေက်ာျပင္ထက္တြင္ ထေနာင္းပင္ ႏွင့္ ကႏၱာရပင္ တို႕အျပင္ ၾကက္ဆူပင္မ်ားလည္း
ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ေနပါေသးသည္။ ထို႕ျပင္ တျခားစိန္ပန္းနီ၊ ပိေတာက္၊ တမာ စေသာ အပင္မ်ားလည္း
ရွင္သန္ေနထုိင္ေနပါေသးသည္။ ေရွးေရွးယခင္မ်ားကလည္း ထေနာင္းေတာႏွင့္ ကႏၱာရေတာက လြဲ၍ တျခားအပင္မ်ားသည္
ခိုက္ရန္မျဖစ္ဖူးခဲ့။ သူတို႕ လိုအပ္သည္က ရွင္သန္ေနထိုင္ခြင့္္တစ္ခုတည္းဟု သူ ခံစားမိသည္။
သို႕ေသာ္ သူ႕ေက်ာျပင္ကို တစ္စစီပိုင္းျခားေနခ်င္ခဲ့သူကေတာ့ ရွိေနခဲ့သည္။ ထိုအရာမွာ
အစုအဖြဲ႕အျဖစ္ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ တည္ရွိေနေသာ ထေနာင္းပင္ေတာႏွင့္ ကႏၱာရပင္အုပ္စုတို႕ပင္
ျဖစ္သည္္။
ရွိပါသည္။
တခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ထေနာင္းတစ္ပင္တည္း၊ ကႏၱာရတစ္ပင္တည္း စသျဖင့္ ေနရာစံု အႏွံ႕အျပားမွာ
ေတြ႕ရွိရသည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ထေနာင္းပင္တို႕က အတြင္းၾကိတ္ မေကာင္းၾကံတတ္၍ တခ်ိဳ႕ေသာ ကႏၱာရပင္မ်ားသည္လည္း
ထိုနည္း၎ပင္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ထေနာင္းပင္ႏွင့္ တခ်ိဳ႕ေသာ ကႏၱာရပင္တို႕အတြက္ကမူ ရွင္သန္ေနထုိင္ရာ
ပတ္ဝန္းက်င္ေလး ေအးျငိမ္းျ႔ပီဆိုလွ်င္ ေက်နပ္ျပီ ဆိုသည့္ အေတြးသာ ရွိၾကသည္။
သူ႕ကို
အမည္နာမေပးထားသည့္ သူ႕ပိုင္ရွင္္ဟု သတ္မွတ္ထားမိ၍လားမသိ။ ထေနာင္းေတာသည္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္မႈ
ကို မုန္းတီးသည္ဟု သူခံစားရသည္။ ထေနာင္းေတာသည္ တိုက္ခိုက္ယွဥ္ျပိဳင္ရျခင္းကို မုန္းသလို
လုယက္ရျခင္းကိုလည္း မုန္းေၾကာင္း သူသိ၏။ ထုိ႕အတူ ထေနာင္းေတာ၏ သတိၱႏွင့္ရဲရင့္မႈကိုလည္း
သူ သတိထားမိ၏။ ထေနာင္းေတာ၏ ၾကီးျပင္းမႈသည္ သူႏွင့္ ထပ္တူက်ေသာ္ျငား ကႏၱာရေတာ၏ ၾကီးျပင္းမႈမွာမူကား
အနည္းငယ္ေနာက္က်သည္။ ယခင္က သူ႕တြင္ ကႏၱာရပင္ဆို၍ တစ္ပင္ႏွစ္ပင္မွ်သာ ရွိေလသည္။ ယခုေတာ့
ေတာအျဖစ္ဟီးထေနေလျပီ။ ကႏၱာရပင္သည္ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ အရိုင္းဆန္လွ၏။ ထေနာင္းေတာ၏
ၾကီးျပင္းမႈသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္လာသလို ကႏၱာရေတာ၏ ၾကီးျပင္းမႈသည္လည္း
တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္လာၾကသည္။ ထေနာင္းေတာက သူ႕ပိုင္ဆိုင္မႈကို တတ္ႏိုင္သေလာက္
ေရေလာင္းေပါင္းသင္ျပဳသလို ကႏၱာရေတာကလည္း ထိုပိုင္ဆိုင္မႈကို သူပိုင္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းလာၾကသည္။
ထိုထိုေသာအရာမ်ားမွ
သူ ျမင္ေနရသည္ကေတာ့ ေျမစာပင္ငယ္ေလးမ်ား။
ေတာတို႕ထိပ္ေခါင္
ကို ေကသရာဇာျခေသၤ့ ဟု ဆိုၾကသည္။ ယခင့္ယခင္မ်ားကေတာ့ ဟုတ္ႏုိင္သည္။ ယခုေတာ့ ေကသရာဇာျခေသ့ၤက
အသားမစား။ ထိုအခါ အသားမစားသည့္အတြက္ ေတာေကာင္ငယ္တို႕ကပင္ မေလးစား။ ေသာက္ျခေသ့ၤၾကီး
ဟု ခိုင္းႏိႈင္းေျပာဆိုၾကသည္။ ထိုျခေသၤ႕မင္းသည္လည္း ထေနာင္းေတာႏွင့္ ကႏၱာရေတာႏွစ္ဖက္၏
တင္းမာမႈကို သိပါလွ်က္ မည္သည့္အမိန္႕မွ မခ်မွတ္မတားျမစ္ႏိုင္။ ရံဖန္ရံခါေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေခၚကာ
စည္းေဝးဆံုးျဖတ္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ သို႕ေသာ္လည္း ျခေသ့ၤမင္းအဆိုျပဳသမွ်တို႕သည္ ဝန္ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ
ေျမေခြး၊ ဝံပေလြ တို႕၏ လက္တြင္ အခ်ည္းႏွီးပ်က္ျပယ္ရေတာ့၏။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ရယ္ခ်င္သည္။
ကိုယ့္ေက်ာေပၚတည္ရွိေနေတာ့လည္း မျမင္ခ်င္လ်က္သား ျမင္ေနရသည္။ မေတြြ႕ခ်င္လ်က္သား ေတြ႕ေနရသည္။
တစ္ေန႕ကပင္ ကႏၱာရပင္တစ္ပင္ထံတြင္ အက္ဆစ္ကဲ့သို႕
အဆိပ္ရည္မ်ား ေတြ႕ရွိသည္ ဆိုသည့္ သတင္းေၾကာင့္ ကႏၱာရေတာအျပင္ ထေနာင္းေတာပါ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ေနၾကသည္။
ထိုေန႕က သူ႕ေက်ာေပၚတြင္ အပင္မ်ားစုေဝးသည့္ အသံတို႕ကို မၾကားခ်င္အဆံုးပင္။
တစ္ေလာကေတာ့ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားထံမွ အသံသဲ့သဲ့
ၾကားရသည္။ “ေရတစ္ခြက္ႏွင့့္ အက္ဆစ္တစ္ကန္ ေပးရမည္” တဲ့။ တခ်ိဳ႕ေသာ အသံတို႕က်ေတာ့ အနည္းငယ္
ထူးဆန္းသည္။ “သူ တို႕ မေအးျငိမ္းရင္ ကၽြႏုပ္တို႕ ဝင္ေရာက္ရလိမ့္မည္” တဲ့။ တစ္ေန႕တျခားက်ယ္ေလာင္လာေသာ
အသံမ်ားကို သူ႕ေက်ာေပၚတြင္ေနထိုင္သူတို႕ ၾကားၾကေစခ်င္သည္။ သို႕မဟုတ္ ၾကားသိပါလ်က္ ေျဖရခက္ေနၾကေလသည္လား။
ထေနာင္းေတာႏွင့္ ကႏၱာရေတာတို႕ တစ္ေတာႏွင့္တစ္ေတာ
ျငဴစူေနၾကျခင္းသည္ ျခေသၤ့မင္း၏ အုပ္ထိန္းပံု ညံ႕ျခင္းေၾကာင့္ဟုသာ သူ အျပစ္တင္ခ်င္သည္။
ယခုေတာ့ ေနရာအႏွံ႕အျပားတြင္ ျခေသ့ၤမင္း၏ ဂုဏ္အသေရလည္း ညိႈးႏြမ္းေနသလို က်ီးလန္႕စာစား
အသက္ရွင္ေနၾကရသည့္ ေျမစာပင္ငယ္မ်ားသည္လည္း မနည္းမေနာ။ ေအးျငိမ္းစြာရွင္သန္လိုေသာ ကႏၱာရပင္မ်ား၊
ထေနာင္းပင္မ်ား အတြက္မူ ထေနာင္းေတာႏွင့္ ကႏၱာရေတာ၏ ပဋိပကၡေၾကာင့္ က်ီးလန္႕စာစား အသက္ရွင္ေနရသကဲ့သုိ႕ရွိသည္။
ထိုအထဲကမွ သူ ျမင္ေနရသည္က ေညာင္ေတာ။ ယခင္ကေတာ့
တစ္ပင္ႏွစ္ပင္သာ ေနထိုင္ၾကေသာ္လည္း ယခုေတာ့ ေတာဖြဲ႕လို႕ရေခ်ျပီ။ ေညာင္ေတာၾကီးသည္လည္း
ထိုပဋိပကၡၾကားဝယ္ အျမတ္ထုတ္လိုသည္ သ႑ာန္ျဖင့္ ျငိမ္သက္ေနေခ်ျပီ။ ေညာင္ေတာ၏ လိမၼာပါးနပ္မႈကိုမူ
သူ ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ တစ္ပင္ႏွစ္ပင္က် အေလ့က်ေပါက္ရင္း ေညာင္သီးေပးသလိုျဖင့္ အျမစ္တြယ္ေခ်ျပီျဖစ္ေၾကာင္း
မည္သူမွ် သတိမမူမိၾက။ ေညာင္ပင္၏ ႏြယ္မ်ားျဖင့္ ပုခတ္လုပ္ဒါန္းစီးေနရသည္ကို ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေနသည့္
ဝန္ၾကီးအႏြယ္ဝင္ ေျမေခြး၊ ဝံပုေလြတို႕ကလည္း မတားျမစ္ၾက။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ထေနာင္းေတာသည္
ကႏၱာရေတာႏွင့္ အရြယ္အစားမတိမ္းမယိမ္းမွ်သာက်န္ေတာ့သလို အင္အားၾကီးမားစြာ ၾကီးရင့္လာေသာ
ေညာင္ေတာသို႕လည္း မမီေတာ့။ မီဖို႕ရာလညး္ ခက္ခဲပါသည္။ ထေနာင္းသည္ ကႏၱာရပင္ႏွင့္လည္း
မ်ိဳးစပ္ခံ၏။ ထေနာင္းသည္ ေညာင္ပင္ႏွင့္လည္း မ်ိဳးစပ္ခံ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေသာ အပင္မ်ားကို
ထေနာင္းေလလား၊ ကႏၱာရလား၊ ေညာင္ပင္လားဟု သူေတြးရခက္လွပါသည္။
တိရိစၦာန္မ်ားကဲ့သို႕ အထီးအမခြဲျခားေျပာရလွ်င္ျဖင့္
ထေနာင္းထီးသည္ေကာ၊ ထေနာင္းမသည္ေကာ ကႏၱာရ၊ ေညာင္ စေသာအပင္မ်ားျဖင့္ မ်ိဳးစပ္ခံေလသည္။
ကႏၱာရထီးမွ လြဲ၍ ကႏၱာရမမ်ားသည္ကား ကႏၱာရဆိုသည့္ မ်ိဳးႏြယ္ဂုဏ္ကို ေစာင့္ထိန္း၏။ ေညာင္ပင္သည္လည္း
ထိုနည္း၎ပင္။
ယခု
သူဆိုသည့္ ကုန္းေျမကို ထိန္းသိမ္းရန္ တာဝန္သည္ မည္သူ႕ဆီမွာနည္းဟု သူ အေျပးအလႊားတြက္ခ်က္ေနမိသည္။
ယခု သူ အနည္းငယ္ေတာ့ စိတ္ညစ္ပါသည္။ ၾကားေနရေသာ
အသံမ်ားအရ သူ႕ကို ပိုင္ဆိုင္လိုသူမွာ ကႏၱာရေတာ အျပင္ တျခား သူမ်ားလည္းရွိေနျပီဟု သိရွိနားလည္မိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္.။
ကမၻာဦးကတညး္ က ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာ စာခ်ဳပ္မဟုတ္ေသာ္လည္း သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ သူ႕ကို
ပိုင္ဆိုင္သူမွာ ထေနာင္းေတာသာ ျဖစ္သည္ဟု သူခံယူထားသည္။
ယခုေတာ့
သူ႕အတြက္ႏွင့္ သူ႕ေက်ာေပၚမွာ တိုက္ပြဲတို႕ ျဖစ္ရန္ တာစူေလျပီ။
ျခေသၤ့မင္းၾကီး၏ အစည္းအေဝးမွ သူ႕အတြက္
အၾကိမ္ၾကိမ္ခ်မွတ္ေသာ အမိန္႕သည္ ေျမစာပင္ငယ္ေလးမ်ားအတြက္ မည္သို႕မွ် အက်ိဳးသက္ေရာက္ျခင္းမရွိဟု
သူ ခံစားေနရသည္။ ထို႕ထက္ပို၍ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းသည္က မဟာျငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒကို လက္ကိုင္ထားသူမ်ား။
ထိုသူတို႕မွာ ထေနာင္းေတာတြင္လည္းရွိသည္။ ကႏၱာရေတာတြင္လည္းရွိသည္။ သို႕ေသာ္ သူတုိ႕က
ျငိမ္းခ်မ္းေရးတရားကို ေျမစာပင္မ်ားၾကားေဟာေနေသာ္လည္း သူတို႕၏ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ကႏၱာရေတာ၊ေညာင္ေတာ
တို႕တြင္မူ ေဟာႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္းပင္။ ထိုျငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ လက္ကိုင္ထားရင္း အကာအကြယ္မဲ့
အက္ဆစ္အပက္ခံလိုက္ရသည့္ ေျမစာပင္မ်ားသည္လည္း ဒုႏွင့္ေဒး။
သူ ယခင္က ေပ်ာ္ပါသည္။ သူ႕ကိုပုိင္ဆိုင္သူသည္
သူကိုယ္တိုင္မဟုတ္သည္ကလြဲ၍ သူ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ပါသည္။
ယခု သူ အနည္းငယ္စိတ္ညစ္ေနပါသည္။ ဘယ္ဖက္ၾကည့္ေတာ့
ဆူး၊ ညာဖက္ၾကည့္ေတာ့ မီးေတာင္၊ အေရွႈအေနာက္မွ ဝိုင္းရံထားသည္က အက္ဆစ္မ်ား၊ အေပၚႏွင့္ေအာက္မွာေတာ့
အသင့္စားရန္ေစာင့္ေနသည့္ မီးနဂါးမ်ားျဖင့္ က်ဥ္းက်ပ္ထဲေရာက္ေနသည္ဟု သူခံစားေနရသည္။
အျမဲလိုလုိ အသားစားခဲ့ေသာ သူ႕ကိုပိုင္ဆိုင္သည့္
ေကသရာဇာျခေသ့ၤၾကီးသည္ တိုက္ဆိုင္စြာပင္ ယခုတေလာမွသတ္သတ္လြတ္စားေနျပန္သည္။ သူ႕ကို က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲမွ
ဆြဲထုတ္ႏိုင္မည့္အရာသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္ႏိုင္သလဲဟု စဥ္းစားခန္းဝင္ေနမိေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိ
ေကာက္ရိုးတစ္မွ်င္ပင္ မဖမ္းဆုပ္ႏိုင္သည္မွာ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းလွသည္္.။
ယခင္က သူ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခုလည္း သူ
အနည္းငယ္စိတ္ညစ္ေနသည္ကလြဲ၍ ေပ်ာ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အရာအားလံုးေပ်ာက္ရွသြားမည္သာ
ျဖစ္သည္။ ထိုတစ္ေန႕မေရာက္ခင္အထိ အရာအားလံုး လည္ပတ္ကာ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း ဆိုသည့္ စကားလံုးကို
တြင္တြင္အသံုးခ်ေနမည္မွန္း သူ နားလည္ထားပါသည္။
ရည္ေဝ(လင္းေရာင္ျခည္)
No comments:
Post a Comment
မဂၤလာပါ စာေတြ လာဖတ္ေပးလို႕ ေက်းဇဴးပါေနာ္